جوري بكر تكشف سبب غلقها خاصية التعليقات على منشوراتها

القاهرة – "لها" 08 يونيو 2023

كشفت الفنانة جوري بكر الأسباب التي دفعتها لغلق خاصية التعليقات على منشوراتها أمام عدد من متابعي حسابها في "إنستغرام"، مؤكدة أن هناك أشخاصاً يطلبون المساعدة بطريقة التسوّل.

وكتبت جوري منشوراً عبر خاصية القصص المصورة الملحقة بحسابها الخاص في "إنستغرام"، قالت فيه: "أولاً عشان الأسئلة الكثيرة اللي بتجيلي بخصوص أنا ليه قافلة الكومنتات على عدد معين لأن بجد الموضوع مخيف مش كل الناس اللي حوالينا محترمين".

وأضافت: "مش كل الناس نضيفة وتعليقاتهم محترمة في مجموعة كدة حَرفياً من قاع الأرض مريضة وتعليقاتهم أنا مقدرش أستحملها أو أشوفها واحتراماً لمن حولي بجد قفلتها على المقربين مني والناس المحترمة اللي متبعاني... غير إني برضو بخاف جداً افتح DM ساعات بيلفت نظري الناس الجميلة المحترمة اللي بتحب تهديني حاجات شغلهم مش تمام".

واختتمت جوري بكر منشورها بالقول: "الشحاتة بقى اللي وصلت على الإنستغرام هل ده بجد اللي عايز مساعدة 3000 جنيه، وهو مصوّر نفسه ماسك تليفون بـ 25 ألف جنيه أو أكتر، واللي عايزة تجهّز نفسها ونفسها في ثلاجة وأنا أصلاً مشتريتهاش، بجد إزاي كده؟ إيه كمية الاستفزاز والجرأة اللي عندكم دي؟ انزل وانزلي اشتغلي اتعبوا وانجحوا وساعدوا نفسكم، في غيرك نحت في الصخر، عشان يوصل ومحدش ساعدهم ولا ساعدني... ياريت متغرموش أهلكم عشان حضرتك تشوري نفسك وأنت تمسك موبايل جديد اتعبوا واحصدوا تعبكم".