رامز أمير يردّ بصورة وتعليق جريء على منتقدي حركاته في الجونة

01 نوفمبر 2020

لا يزال الفنان رامز أمير حديث السوشيال ميديا بعد ظهوره على السجادة الحمراء من مهرجان الجونة السينمائي في دورته الرابعة، قبل ايام باطلالات كاجوال وقيامه بحركات غريبة لا تليق بالمناسبة ولا المكان.


وبعد الانتقادات القاسية التي تعرض لها من الجمهور والمشاهدين، حرص الممثل الشاب على توضيح الامر والرد على منتقديه عبر حسابه الرسمي على تطبيق انستغرام قائلًا: "للأسف مش كل الناس عارفة إن ده عادي وبيتعمل في كل مهرجانات العالم.. يا جماعة والله أنا مش زعلان خالص من الكوميكس بالعكس، أنا فخور إني قدمت حاجة متعملتش قبل كده في أي مهرجان عربي، وضحكت أكتر منكم كمان".


كما نشر رامز صورا له من اليوم السابع من مهرجان الجونة وهو يستعرض لياقته البدانية على الريد كاربت وعلق: "أنا مش مسؤول عن اللي هيحصل بكرا في الختام”، حيث عمد على الظهور ببدلة رسمية كلاسيكية سوداء اللون وعاد ووقام بحركة غريبة بفتح قدميه بالكامل، كما تفعل راقصات الباليه لإظهار ليونته ولياقته.


ليرد بعدها بصورة مركبة مع النجم العالمي جان كلود فان دام وهو يقوم بالحركة نفسها خلال مشاركته في إحدى المهرجانات، وعلق عليها: "الصورة دي هي ردي الوحيد على كل اللي مش عاجبه اللي انا عملته".


وأضاف: "بفضل الله وحده فخور اني اول ممثل مصري عربي وصل للمستوى ده في الباركور والتايكوندو بعد تعب سنين محدش يعرف عنه حاجة، وهفضل مكمل واجتهد اكتر عشان اقدملكم اكشن متعملش فيى الوطن العربي قبل كده، ربنا يقدرني وارفع راس الجمهور اللي في ضهري، ربنا يخليكم ليا يا اجمل جمهور".