رسالة دعم من تامر حسني لشريف دسوقي بعد بتر قدمه: "مش هاسيبك"

القاهرة – "لها" 26 مايو 2021

حرص الفنان تامر حسني على دعم الفنان شريف دسوقي بعد بتر ساقه، وكتب عبر خاصية القصص المصورة الملحقة بحسابه في إنستغرام": "ألف سلامة يا أستاذ شريف، ألف سلامه عليك يا فنان يا محترم". وأضاف: “قدّر الله وما شاء فعل، أنت راجل مؤمن واللي حصل مش هيأثر بالسلب في أي حاجة في شغلك وحياتك، بالعكس وبكرا هفكرك بالكرم الكبير اللي هيلازمك من حب الناس وأحلام كتير هتتحقق”.

وتابع تامر حسني قائلاً: "وأنا معاك ومش هسيبك وكلنا معاك ومش هنسيبك وربنا اللي قبل الكل معاك".

وأعلنت الفنانة بدرية طلبة عبر حسابها في موقع "فيسبوك" خروج شريف الدسوقي من المستشفى، بعد خضوعه لجراحة أدت الى بتر ساقه، وعودته إلى منزله ليتحضّر لمرحلة التأهيل النفسي حتى يتقبّل الوضع الجديد.

وشاركت بدرية طلبة مع متابعيها على موقع "فيسبوك" أسماء الطاقم الطبي الذي أجرى العملية للفنان شريف دسوقي، قائلةً: "شكراً لكل الناس اللي وقفت مع شريف دكتورة أمل النجار دكتور سامي زقيلح اللي عمل العملية.. شكراً إسلام صلاح اللًي مسبهوش لحظة، شكراً يا نور السيد، دكتور أشرف زكي، الأستاذة نهال عنبر، زميلنا مصطفى درويش، أستاذ جمال العدل".

واستطردت مؤكدةً: "بطمن حبايب شريف إنه خرج من المستشفى وهيبدأ في مرحلة (التأهيل النفسي) علشان يتعود على وضعه الجديد ويتقبّله".