بالفيديو - ماذا قال حسن الرداد بعد تسلمه تكريم سمير غانم ودلال عبدالعزيز؟

19 سبتمبر 2021

تسلم النجم حسن الرداد الجوائز التكريمية الخاصة بالنجمين الراحلين سمير غانم ودلال عبد العزيز، نيابة عن الفنانتين إيمي ودنيا سمير غانم في مهرجان الفضائيات العربية، الذي أقيم السبت، في أكد الفنادق الطبرى في القاهرة.

وصعد النجم المصري على المسرح لتسلم الجوائز نيابة عن النجمتين المفجوعتين برحيل والدهما ووالدتهما بعد عناء شهور في المستشفى، وقال الرداد في كلمته: "في البداية عايز أبلغ حضراتكم اعتذار إيمي ودنيا هما مقدروش ييجوا، وبوصل شكرهم وامتنانهم لإدارة المهرجان على التكريم. طبعا أنا كنت أتمنى أكون حاضر النهاردة والأستاذ سمير النجم الكبير ومدام دلال يكونوا بيستلموا الجايزة، وأكون أنا قاعد وسط حضراتكم، بس الحمد لله على كل شيء."

وأضاف: "عايز أقول إن أنا بالنسبالي حمايا العزيز الأستاذ سمير غانم، وحماتي وأمي مدام دلال عبد العزيز هما نموذج للفنان اللي أنا أتمنى إن أنا أوصل زيهم وآخد نفس المكانة بتاعتهم في قلوب الناس. وده نتيجة كل الحب اللي فعلا الواحد لمسه من الجمهور في الفترة اللي فاتت دي من سؤالهم، سواء على السوشيال ميديا أو اهتمامهم بينا".

وكانت إيمي ظهرت في الصورة إلى جانب لوحة معلقة لوالدها الراحل وبدت في غاية الحزن وعلقت عليها "بحبك".

يذكر أن الراحل سمير غانم توفي في 20 مايو 2021 عن عمر 84 عاما، اثر أزمة صحية تطورت بعد إصابته بفيروس كورونا المستجد، وبعد مرور 79 يوما لحقت به الفنانة دلال عبد العزيز عن عمر يناهز 61 عاما.