أول ظهور لنجلَي صابرين الوسيمين... تعرفوا إليهما

القاهرة – "لها" 22 سبتمبر 2021

فاجأت الفنانة صابرين، جمهورها أثناء حضورها الاحتفال بالعرض الخاص لفيلمها الجديد "عروستي"، فور وقوفها على السجادة الحمراء، مع ابنيها في ظهور هو الأول لهما في حدث فني.

وحضر مع صابرين نجلاها الابن الأكبر علي والأصغر يوسف، وخطفا الأنظار بوسامتهما، ولاحظ الجميع الشبه الكبير في ملامحمهما مع والدتهما النجمة المصرية، وأشاد الكثير من التعليقات بعلاقة الصداقة الواضحة بين صابرين وابنيها الشابين، متمنين لهما النجاح.

وكانت صابرين قد أثارت جدلاً حين هاجمت الفنانة حلا شيحة بعد وصفها بالمريبة قائلة: "بالنسبة لي كان موقف مريب وأنا أعرفها وهي خالعة الحجاب وهي محجبة ومنقبة في مناسبات مختلفة جمعتنا... لكن الموقف الأخير كان مريب حسيت وقتها إن فيه حاجه غلط".

وتابعت صابرين في لقاء سابق لها مع برنامج "كلمة أخيرة" الذي تقدّمه الإعلامية لميس الحديدي على شاشة "ON" قائلةً: "ولما قرأت البوست كان غريب برضه يعني خلاص عملتي حاجة أو خدتي خطوة تمام بس مش كده يعني... يعني كنتي رجعتي وعملتي مسلسل "خيانة عهد" مع يسرا".

وأضافت: "مش عارفة ممكن تكون تعرّضت للتخبط في الفترة الأخيرة لما بعدت نسيت التمثيل وده عادي الفنان يتعرض للتخبط لكنها عادت".

واختتمت صابرين حديثها بالقول: "اللي عملته حلا أوفر شوية وأكثر ما أزعجني في أزمتها علاقتها بوالدها الفنان أحمد شيحة... أي حاجة عادي لكن علاقتك بوالدك ما ينفعش تبقى كده أبوكي راجل محترم جداً... براحتك أتجوزي واعملي اللي إنتي عايزاه هي بني أدمة وحرة ولا أجرؤ أتكلم في ده... لكن معلش إيه اللي ما عجبكيش في أبوكي وأمك... الأب والأم خط أحمر".