محمود المهدي يوضح سبب طلاقه من منة عرفة.. وهكذا ردّ على تهمة استغلاله لها

19 مارس 2022

لا يزال جدل طلاق وعودة الفنانة منة عرفة حديث السوشيال ميديا، وفي أول تعليق لطليقها الممثل محمود المهدي عن سبب انفصاله عن زوجته الذي أعلن عنه منذ أيام حاول توضيح الأمر لمتابعيه.

وكتب الشاب المثير للجدل عبر خاصية الستوريز بتطبيق انستغرام: "في كم حد لقيته باعت إني خدت منة واشتهرت، لو تفتكروا، في البداية كنت رافض أننا نعلن عشان مايتقلش كدة، لحد ما ينزل الفيلم، واتسربت الصور، وطبعا دلوقتي بهد اللي حصل عملوا لي مشاكل، أنا دافعت عنها لما جت سيرتها، ولم رديت على كبيرهم وقولت الحقيقة حصل اللي حصل، لو أنا حابب اشتهر كنت عملت زي الأغلبية".

وأضاف: كبيرهم كان سبب كبير في الانفصال، كنت بجانبها عندما تلقت اتصالا من هذا الشخص، الأيام اللي جاية هيتم توضيح بعض النقاط من المكالمة، وأتمنى الخير لأي حد كان في حياتي.

وعن سبب انفصالهما، قال المهدي أن هناك شخص سبب في الانفصال بينهما، مشيرا إلى أنه "سيقوم بتوضيح الحقائق وكل شيء الفترة المقبلة أما عن الحياة الخاصة مش هدخلها السوشيال وبتمنى الخير والله لأي حد وربنا يوفق الجميع للخير ويهدينا جميعا".

وأشار إلى أن "انفصالنا ظروف خارجة عن إرادتنا وأي حد لو عرف هيعذرها هي ملهاش ذنب في اللي حصل الموضوع بيني وبينها".

وتابع: "منة أكتر واحدة وقفت معايا، واللي حصل ظروف خارجة عن إرادتها، وأي حد لو عرف هيعذرها، هي ملهاش ذنب في اللي حصل الموضوع بيني وبينه".

كان المهدي أعلن عن اتخاذه الإجراءات القانونية ضد نقيب المهن التمثيلية الدكتور أشرف زكي، بعدما وصفه بالنكرة في البرامج التليفزيونية.