بالفيديو - أحمد فلوكس يردّ بطريقته على هجوم إلهام شاهين

القاهرة – "لها" 04 أبريل 2022

أثارت تصريحات الفنانة إلهام شاهين، خلال استضافتها في برنامج "العرافة" في أول وثاني أيام رمضان جدلاً كبيراً، خاصة بعد هجومها على الفنان أحمد فلوكس، واصفةً إياه بأن الناس أعطته أكبر من حجمه، بالقول: "بيصعب عليا لما بأشوفه كده".

وردّ فلوكس بمقطع فيديو عبر صفحته الرسمية في "إنستغرام"، وعلّق عليه قائلاً: "بيدولي أكتر من حجمي... هي كل حاجة عندك لازم الحجم الأول، ماشي... هذا فيديو به الرد الأمثل على كل ما قلتيه وعلى شخصك ولسانك ليرى الناس بعينهم الحق من الباطل والمريض من السوي ومين يصعب على مين".


وأضاف: "لما أكتر من حجمي... وبعدين فتنة فنية... هو اللي يقول على الملأ كنا بنبوس زمان وفين زمن البوس الجميل مش ده عايز التريند برده؟ وإيه اللي حصل للدنيا دي مش فتنة... وتخلي شكلنا أمام الناس إن إحنا بقرون وبرخصة لامؤاخذة. طب انتي ولا محترمة سنّك ولا محترمة مكانتك ولا محترمة حد، وده من الأول حتى والدك، إحنا ذنبنا إيه يطلع شكلنا كده... وبعدين فتنة علشان محترم... وتريند إيه اللي هاركبوا... هو أنا اللي بقول تصريحات فاجرة خارج عاداتنا وتقاليدنا علشان ابقى تريند! ده انتي حتى فرحي كنت هاتحتفلي بيه قال علشان تبقي نايبك من الحب جانب، وبعدين أضواء إيه يا أستاذة، أنا طول عمري شغلي هو اللي بينورني مش الجيبة يا فندم، وبعد كل ده تقولي نفسياً وصعبان عليكي، أنا اللي صعبان عليكي بردوا، طب ووالدك مكنش صعبان عليكي وانتي مش عملاله اعتبار، وكل الفنانين بيصعبوا عليكي، على أساس إن حضرتك عالمة فلك أو عالمة فضاء وبنصعب عليكي".

واختتم فلوكس منشوره قائلاً: "نشكرك يا مدام إلهام، وبعدين محامي فنانين مين حضرتك ليه، على أساس إن مافيهاش رجالة فمستنيين ست هي الحامي لينا، على فكرة السيستم ده يمشي في البيت عند حضرتك لأنك كبيرة بيتكم وأخواتك، لكن عندنا لا ما تربتش على اللي بتقوليه ده، الراجل عندنا لامؤاخذه راجل مابيستناش حاجة من ست، بل بيعزها ويكرمها، بعد كل ده بتقولي مش هارد هههه، عموماً أنا علشان سنّك ومكانتك مش هارد، وأشكرك بالنسبة لتعبان من أي حاجة فعيب يا أستاذة هو كلامك كله كده تعبان، اكتر من حجمه، لا مش تعبان ياست الكل وحتى لو تعبان الحمد لله أنا ماعنديش حاجة تستخبى، واللي بيته من إزاز يعمل إيه؟".