بديلة دنيا سمير غانم: لا مجال للمقارنة بيننا في "الكبير أوي" وأنا الخاسرة

القاهرة – "لها" 08 أبريل 2022

كشفت الفنانة رحمة أحمد عن رأيها في المقارنات المعقودة بينها وبين الفنانة دنيا سمير غانم، في الجزء السادس من مسلسل "الكبير أوي".

ووجّهت رحمة التي جسدت شخصية "مربوحة" في المسلسل، الذي يُعرض ضمن سباق الدراما الرمضاني الحالي، من خلال منشور عبر حسابها في موقع "فيسبوك" الشكر الى الفنان أحمد مكي والمخرج أحمد الجندي قائلةً: "أنا مش عارفة أعبّر عن إحساسي بالامتنان... الحمد لله والشكر لله أي حاجة حلوة حصلت أو اتقالتلي ده كرم كبير أوي من ربنا يمكن أكبر من اللي أستحقه".

وأضافت: "عاوزة أقول ٣ نقط... الأولى وهفضل أقول البوقين دول كل ما حد يشاور، النقطة دي إن فنانة زي دنيا سمير غانم لا تقارَن بحد أنا مش حد خالص أنا من فانز دنيا سمير غانم لأن لو اتحطينا في مقارنة من المؤكد إني أنا اللي هبقى خسرانة. الثانية بعد توفيق ربنا إن فنان زي أحمد مكي يدّي مساحة لحد يقول حاجة مبتحصلش من أي فنان موجود عالساحة... الراجل ده عنده اللي يكفيه وزيادة إنه يسيب فنان قدامه يقول وهو سايب إيده، مهما اتكلمت عنه مش هوفّيه حقه لا فنياً ولا إنسانياً".

وعن المخرج أحمد الجندي قالت رحمة أحمد: "المبدع أحمد الجندي ميتخيرش عنه يسيبك تقول ويعليك ويركبلك شغل... وذكي يعرف يطلّع ضحك من أي شخصية ويحطّها في مكانها الصح".