نور الكاديكي: ريهام حجاج تتدخل في كل شيء بمسلسل "يوتيرن"

القاهرة - "لها" 10 أبريل 2022

كشفت الفنانة نور الكاديكي التي تشارك في مسلسل "يوتيرن" والذي يعرض ضمن الموسم الدرامي الرمضاني الحالي عن أزمتها مع الفنانة ريهام حجاج، بطلة العمل، وذلك خلال منشور كتبته على مواقع التواصل الاجتماعي، مؤكدة فيه أنها تعاني من تدخل ريهام حجاج في جميع الأمور التي تخص دورها في العمل.

وقالت نور في تصريحات صحافية: "ريهام حجاج دي شخصية غدارة أنا عايزة أجيب لها دكتور نفساني من أمريكا، ومكنش فيه حد عايز يشتغل معاها حتى محمد كيلاني جه وحضر البروفات ومستحملش ومشي".


وأضافت الكاديكي: "ريهام عندها مكتب في الشيخ زايد مخصوص بتروح لها كل يوم ماتريال المسلسل وهي اللي بتتحكم في كل حاجة، وأنا المفروض أظهر من الحلقة 2 لـ الحلقة الـ 19 لكنها شالت جزء كبير من دوري، وحذفت اسمي من تتر البداية، مش عارفة هي بتعمل كده ليه.

واستكملت حديثها: إحنا ياحبيبتي مش جايين نعرض مفاتنا إحنا جايين نعرض شغلنا، وفيه نجوم كتير جدا رفضوا العمل معها، واتدخلت في شغل كل الناس ومفيش حد يظهر في المسلسل غيرها، وناس كتير حصل معاهم زيي في المسلسل بس خافوا يتكلموا، لكن أنا مبخافش وعندين محامين ومش هسكت، واتهمتني إني مش نقابية لكن أشرف زكي كان محايد".

وأوضحت نور: هي مضايقة أوي إن سامح عبد العزيز مش بيخرج مشاهدها ومش بيقعد في اللوكشين، سامح عبد العزيز مخرج كبير جداً وتحت إيده 14 مخرج، ريهام اتدخلت في شغل كل الناس دي مش نجمة".