بعد اتّهامها بالكذب... رحيل ذكري تكشف أسراراً جديدة عن زواجها من محمد الشقنقيري!

القاهرة – "لها" 07 يونيو 2022

بعد أن أعلن الفنان محمد الشقنقيري تقديمه بلاغاً ضد الموديل رحيل ذكري يتهمها فيه بأنها تنتحل صفة زوجته بغرض التشهير به، ظهرت الأخيرة في بث مباشر عبر حسابها الشخصي في خاصية القصص المصورة الملحقة بحسابها في "إنستغرام"، ظهرت فيه وقد امتلأ وجهها بالكدمات.

وأكدت رحيل أن الكدمات التي تملأ وجهها، تعود لحادث سير تعرضت له خلال الأيام الماضية، وليس بسبب لكم الفنان محمد الشقنقيري لها.

وكشفت في البث المباشر أنها تزوجت محمد الشقنقيري لمدة سنة وشهرين وسكنت معه في شقة بالمعادي، ولم يفِ بوعوده لها تماماً، كما أنه لم يصرف عليها طول تلك المدة سوى ثلاثة أو أربعة آلاف جنيه.

وأضافت: "أنا أعلنت انفصالنا لأنه بينكر زواجنا من الأساس، وأنا مكنتش واحدة مشيت معاه يومين وخلاص، بتكلم دلوقتي مش عشان أشهّر بيه ولكن عشان عندي أولاد ومحبش يسمعوا الكلام ده عن أمهم. ولما اتواجهت أنا وزوجته الأولى قلت لها معرفش حاجة عن الموضوع ده وهو صديق للعائلة عادي، وأنكرت الموضوع وقلت إنه كان هناك على السوشيال ميديا وفيه ناس بتحاول تبتزه".

وأردفت بالقول: "هتكلم معاكم بخصوص الفيديوهات اللي نزلتها اليوم بخصوص انفصالي عن محمد الشقنقيري وناس كتير كتبوا إنهم متفبركين وأنا مش هفبرك فيديوهات كمان يعني، ودي مش قضيتي والناس مش قفشتني وأنا بحاول ابرأ، واتعودت إن سمعتي بيني وبين ربنا يعني أنا مثلا بلبس مفتوح في وسط ناس عرب تقاليدهم تمنعهم من ده ودينهم كمان، ومظهري الخارجي رايح في ستين داهية بسبب لبسي الخارجي".

واختتمت بالقول: "مهما أسمع من كلام وشتايم مش بهتم، كلنا بنغلط ونقول ربنا يهدينا جميعاً ولكن بلاش لما حد يغلط تتهمه بذنوب أكبر، أنا نزلت الفيديوهات دي لأنه أنكر زواجنا واتخلى عني واتوجعت كتير بسببه بعدما اعتبرته أبويا وجوزي وحبيبي وكل حاجة في الدنيا، أنا اتجوزته سنة وشهرين بس وأهلي كلهم يعرفوا بزواجنا وقابل والدتي وبنت خالتي طول مدة زواجنا مش أهلي كلهم، وانتقلت أعيش معاه في المعادي، وعملنا شروط الزواج كلها وهو الإشهار، وهو كان بيعلن لناس معينة عشان مراته الأولى متعرفش، وهي ست محترمة. كنت بابكي دايماً على زوجته الأولى وأحس إن ضميري يؤنبني ومكنتش أتخيل في يوم إني هتجوز واحد متجوز، وكل ما كنت باخد قرار إني أبعد عنه مكنتش بقدر أكمل لاني بحبه ومازلت، ولكن فيه أوقات الواحد لازم يعصر على نفسه لمونة، وفي الآخر كل وعوده متنفذتش مكنش بيصرف عليا".

وكانت الموديل رحيل ذكري قد كشفت تفاصيل انفصالها عن الفنان محمد الشقنقيري، كزوجة ثانية له، بعدما أثير جدل واسع على مختلف مواقع التواصل الاجتماعي بتداول صور وفيديوهات تجمعهما.