تامر حسني يمازح هنا الزاهد بعد إعلانها السفر إلى السعودية: "اتشجعي يا نونا"

القاهرة - "لها" 18 أغسطس 2022

مازح الفنان تامر حسني الفنانة هنا الزاهد بعد إعلانها القيام بزيارة إلى مدينة جدة بالمملكة العربية السعودية يومَي 18 و19 من الشهر الجاري، لمقابلة جمهور فيلم "بحبك" في دور السينما، حيث أعاد نشر إعلان هنا عن زيارتها إلى جدة عبر خاصية القصص المصورة الملحقة بحسابه الخاص في "إنستغرام"، وعلّق عليه قائلاً: "هنا الزاهد يوم ١٨ و١٩ أغسطس هتزور فيلم بحبك في سينمات السعودية لأول مرة اتشجعي يا نونا عايز أشوف هناك تامر حسني الصغير".

يُذكر أن هنا الزاهد كانت قد وجهت رسالة الى تامر حسني بعد عرض فيلم "بحبك" في لندن، وذلك بعد نجاحه في مصر وتحقيقه إيرادات عالية. وقالت هنا في رسالتها: "الحمدلله يارب.. رقم يخض.. مبروك يا تامر، انبسط بفيلمك لأنه أول إخراج ليك، تعبت جداً وربنا كرمك أوي، ومبروك لكل الكاست وكرو الفيلم اللي تعبوا جدا فيه". وأضافت: "ربنا كرمنا جداً جداً، شكراً لكل الناس اللي بعتت لي من ساعة ما الفيلم نزل، لحد دلوقتي، وشكراً لكل ناقد كتب عني في الفيلم سعيدة جداً ومبسوطة إني كنت جزء من فيلم بحبك".

وردّ تامر عليها من خلال الستورى قائلاً: "أنا مبسوط أكتر ليكي يا أجمل هنا ربنا يكرمك على قد تعبك وقلبك وكرمنا كلنا علشان أخلصنا وحبينا الخير لبعض... وفرحان من كل قلبى علشان أول فيلم عربى يوصل للرقم كده في التاريخ هو من تأليفي قصة وسيناريو وحوار وموسيقتي التصويرية وإخراجي كمان".

وأضاف: "فاكرة يا هنا كام حد قالنا مش هتقدروا تنجحوا وتامر مش هيعرف يعمل كل دا وينجح أهو عرف بقى معلش... شكراً للملايين اللي شافوا الفيلم وشكراً لكل أبطال الفيلم شكراً لجميع جهات الإنتاج والتوزيع اللي صدقتني لما قولتلهم بعون الله هننجح بفيلم رومانسي... الحمدلله اللي بيطلع من القلب بيوصل للقلب".