هند سعيد صالح ترد على متابع ادعى معرفته بها

القاهرة - "لها" 27 أغسطس 2022

نشر أحد رواد مواقع التواصل الاجتماعي، زعم معرفته بالإعلامية هند سعيد صلح نجلة الفنان الكبير الراحل سعيد صالح، حيث قالإنها كانت زميلته في معهد السينما، وأنها كانت تعيش حياة التبرج وجميع أصدقائها من الرجال.

وردت هند، على ذلك المدعي، عبر حسابها الخاص على "فيسبوك"، قائلة: "أقسم بالله أنا ماعرفش مين الشخص دا ومافيش بينى وبينه صديق واحد يوحد ربنا، وماعرفش دا دخل معهد سينما إمتى ومافيش بيني وبينه صديق مشترك واحد دا لو دخل قبلى أو بعدى كنت هعرفه لأن المعهد كله من يوم ما فتح أوضة وصالة".

وواصلت: "حضرتك عايز تقول إيه من البوست دا؟ إن ربنا هداني بعد ما كنت عايشة حياة كفار الجاهلية؟ هو لا أنت ولا غيرك مطلوب مني أبرر لهم تصرفاتي ومع ذلك أقسم بالله أنت راجل كداب من أول البوست لآخره".

وأضافت نجلة سعيد صالح: "ومش بس كداب أنت وقح وبجح كمان عشان تكتب بوست زي دا وكلك ثقة لدرجة إنك سايبه بابليك وفاتح التعليقات.. على قد ما دعيت عليك على قد ما بشكرك على الحسنات اللي أخدتها منك من غير ما أبذل أي مجهود".

وسبق وحرصت هند سعيد صالح على إحياء ذكرى وفاة والدها، وكتبت عبر حسابها على فيسبوك: "8 سنين فاتوا يا حبيبي.. ربنا يرحمك ويغفر لك ويجعل مثواك الجنة ويجمعنا على خير".