في أول تعليق لها بعد زفافها.. سالي عبد السلام تكذّب هذه الأخبار

القاهرة - "لها" 04 أكتوبر 2022

كذّبت الإعلامية سالي عبد السلام، في أول تعليق لها بعد زفافها، كل الأخبار التي انتشرت في المواقع الإخبارية عن هوية زوجها، بعدما تصدّرت مواقع التواصل الاجتماعي عقب حفل زفافها يوم السبت الماضي.

وكتبت سالي في رسالة لمتابعيها على حسابها الخاص في "إنستغرام"، موضحة بعض التفاصيل عن خبر زواجها المفاجئ، قائلةً: "‎الحمدلله الذي تتم بنعمته الصالحات، ‎ماشاء الله اللهم بارك، لما يتقالي مصر كلها فرحنالك ده رزق، لما الناس دي كلها اللي بحبها تيجي ده رزق، كل واحد عمل شغله بحب في الفرح ده رزق".

وأضافت: "إن يتقالى قفلتي الجيزة كلها ومفيش مكان في باركينج الأوتيل، الناس بتركن برا صف تالت عشان تجيلكوا ده رزق وإحنا آسفين، ‎طول عمري كان نفسي اتجوز ظابط محترم وطيب وبيخدم الناس لله، ربنا رزقنى بظابط مهندس، مقدم مؤمن الباز، ابن عمدة الشرقية الحاج سالم حبيبي الله يسعده".

وتحدثت سالي عبد السلام عن زوجها قائلةً: "صبرنا أنا ومؤمن ٣٦ سنة وهو صبر ٤ أيام أكتر، هو أكبر بـ ٤ أيام. كل المعلومات اللي الإخوة الصحفيين كتبوها مش صح، لا رجل أعمال ولا خريج الـAUC، الحمدلله حمداً كثيراً، وبرضه محدش هيصدق عرفنا بعض إزاي".

وأضافت: "يا طيب يا جدع يا محترم يا خدوم يا ابن الحلال... بحبك في الله يا طيب. ربنا يرزق الكل يا رب، إدعولنا محتاجين دعوات كتير أوي، جبرنا بخاطر الكل، يا رب اجبر بخاطرنا".