بالفيديو - رانيا فريد شوقي تكشف تفاصيل أول لقاء مع زوجها

القاهرة – "لها" 17 نوفمبر 2022

حلّت الفنانة رانيا فريد شوقي ضيفةً على برنامج "الستات" والذي تقدّمه الإعلاميتان مفيدة شيحة وسهير جودة عبر فضائية "النهار".

وكشفت رانيا عن تفاصيل لقائها الأول بزوجها تامر، مؤكدةً أن الإعلامية سهير جودة كانت أحد الأسباب التي ساهمت في ارتباطها بزوجها، من خلال لقاء رتّبته بنفسها، حيث تقابلا للمرة الأولى وكأنها صدفة، بخلاف الواقع، حيث كانت تجمعهما صداقة قوية بالإعلامية سهير جودة.


وأضافت رانيا: "أول ما شوفت تامر جوزي أُعجبت بيه، وعملوا لقاء صدفة وبعدها مقابلة واجتمعنا، وكانت أحلى هدية يا صاحبتي والله ميرسي".

وأوضحت رانيا أنه مرت على زواجها سبع سنوات، ومن الطبيعي أن تتخلل الحياة صعوبات ومميزات، قائلةً: "إيد لوحدها متصقفش، لازم يبقى الطرفين بيساعدوا بعض، ونظرية الست بس اللي تفضل تعافر عشان الحياة تستمر، والحب ده أساسي في العلاقة بين الطرفين، وممكن الحب يروح لو الإنسان مش كويس معاكي، لكن لو الإنسان كويس الحب هيزيد وكمان مع العشرة فبيبقى اتقل، الموضوع بيختلف تماماً".

واختتمت رانيا فريد شوقي حديثها قائلةً: "أنا وتامر متفقين من أول الجواز إن مفيش طلاق، وأنا اللي اقترحت الفكرة دي، لأن هو بطبعه عاقل وراسي وبيحب شغلي ودي ميزة مش موجودة في أي حد".