عمرو مصطفى يدافع بقوة عن شيرين عبد الوهاب... هذا ما قاله

القاهرة – "لها" 28 ديسمبر 2022

دافع الملحن والمطرب عمرو مصطفى، عن المطربة شيرين عبدالوهاب، بعد الانتقادات التي طاولتها خلال الساعات الماضية، عقب ظهورها وهي ترقص بشكل هيستيري الى جانب زوجها الفنان حسام حبيب وابنتها، خلال تواجدهم في أحد أماكن السهر في العاصمة اللبنانية بيروت.

وكتب عمرو عبر صفحته الشخصية في موقع التواصل الاجتماعي "فيسبوك"، منشوراً وجّه خلاله رسالة الى كل منتقدي شيرين قائلاً: "مساكم خير، مفيش فنان على وجه الأرض بتكون حياته كلها جميلة لكل فنان "كبوة" ومش الفنان فقط الإنسان الطبيعي كمان لكل شخص فترة صعبة في حياته واختبار كبير وساعات بيكون مستحيل وصعب يسيطر على نفسه. شيرين عبد الوهاب، أسعدتكم كتير وممكن تكون هي في كبوة فنية زي ما كلنا بتحصل في حياتنا في ناس بتقدر تعدي وفي ناس من كتر الحروب مش بتقدر مهما كانت أفعالها ارحموها ربنا سبحانه وتعالى رحيم، ليه كل الفضايح دي؟ ليه كل الحروب دي؟ خلاص...".


وأضاف: "ادعولها ربنا ينور بصيرتها لأن ساعات بيكون ده مش بإيدها يكون الدعاء فقط هو مفتاح رجوعها لحياتها وفنها... كلنا بنغلط بس المهم نرجع ونصلح، مكنتش عايز اتدخّل لأني اعتزلت الكلام في الشأن العام، بس دي آخر مرة لأن الموضوع مستفز... ربنا يهدي شيرين لبيتها وجوزها والفن اللي بيقدموه".