بالفيديو - عمرو مصطفى يُحدث ضجة بتصريحاته عن علاقته الغريبة ببعض النجوم

07 يناير 2023

أثار الملحن عمرو مصطفى ضجة جديدة بتصريحاته عن النجوم وعلاقته الغريبة ببعض الذين يعمل معهم، مؤكدا أنه الوحيد الذي يصرّ كثيراً أي فنان حتى يعمل معه.

وأشار الفنان المصري في لقاء عبر قناة "القاهرة والناس" إلى أنه "الملحن الوحيد اللي لازم المطرب يتحايل عليا علشان اشتغل معاه، ويتحايل كتير أوي ويقعد مثلا 4 أو 5 شهور علشان ياخد أغنية، أنا مش زعلان أن حد ألحن له أو لا لأن مفيش حد مهم".

وتابع حديثه قائلاً: "المهم هو الناس اللي بتحبك اللي هو الجمهور، لكن الشخص اللي بعمله أغنية مقابل مادة مش مهم ومش عاوز أشوفك خلاص، في بعض الناس بتقولي أني خسرت شخص أحب أفهمهم أنا اللي بتنازل عن الناس أنا اللي بعمل بلوك".


وتحدث أيضاً عن أحلامه في العام الجديد وقال: "أولادي يتخرجوا من الجامعة، والجمهور يحب الأغاني اللي بقدمها وتوصلهم وتقدم رسايل وتعالج البشر".

وعن أغنيته الجديدة "يا دايرة" قال: "دي كانت مشاعري من سنتين، أنا سعيد بنجاح الأغنية وأحمد علي موسى أبدع فيها أنا سعيد بنجاجها اللي حصل في أقل من ساعات".

تفاعل الجمهور مع تصريحات عمرو، واصفين اياها بالسيئة والمستفزة بحق النجوم من جهة، وباقي زملائها الملحنين من جهة ثانية. وأرجع البعض في تعليقاته خلافه مع النجم المصري الكبير عمرو دياب واصراره على إظهار عدم تأثره من عدم عمله معه في ألبوماته الأخيرة، من خلال ذكره بطريقة غير مباشرة في مقابلاته.