من الفنانة التي قالت لجمهورها: "عارفة إن الناس مش هتبطل شتيمة"

القاهرة (لها) 18 مايو 2018

حرصت الفنانة آيتن عامر على استشارة جمهورها، عقب عرض الحلقة الاولى من مسلسلها الرمضاني الجديد "أيوب"، فنشرت صورة لها على صفحتها الشخصية على "إنستغرام".

وكتبت في رسالة إلى جمهورها: "انا بتابع كل تعليقاتكوا و مهتمة جداً اعرف رأيكوا فى تطور الشخصية فوق ما انتوا متصورين ، كنت مرعوبة اقبل الدور دة لانى كنت عارفة ان الناس مش هتبطل شتيمة فى سماح لحد اخر حلقة و دة طبعا لان الدور فيه قساوة قلب و غباوة موردتش و كنت خايفة تكرهونى ، بس اللى شجعنى رصيدى الكبير اللى عندكوا اللى بحسة فى مقابلتكوا ليا فى الشارع او فى تعليقاتكوا ، مبسوطة برد الفعل و يا رب ابقى دايما عن حسن ظنكوا ، شكرا لكل المتابعين ، و يا ريت متشتموش جامد و الدعاوى تبقى على سماح مش ايتن عشان مفيش دعوة تلبس فيا بالغلط #نركز_يا_جماعة #ايوب #ايتن_عامر #سماح_جيالكوا".

وتباينت ردود جمهورها ومتابعيها، بين من هنأها وطالبها بعمل بعض الأدوار الكوميدية الأخرى حتى لا تثبت شخصية الشر في أذهان جمهورها، ومن لم يعجبه دور الشر على آيتن عامر وطالبها بالحرص في إختيار أدوارها حتى لا يكرهها الجمهور .

وتدور أحداث المسلسل حول شاب يعمل في مصرف يُدعى "أيوب"، يقع ضحية لعدد من الأقارب والأصدقاء عندما يطلبوا منه أن يكون ضامن لهم لأخذ قروض، ويزج به إلى السجن، وهو ما يجعل تفكيره يتغير تمامًا، ويصبح همه الوحيد عقب الخروج من السجن هو الانتقام ممن تسبب في سجنه.

"أيوب" من بطولة مصطفى شعبان وآيتن عامر وهنا الزاهد وميرهان حسين، ومن إخراج احمد صالح