خاص "لها" - محمد رمضان يلجأ للنائب... العام ماذا حدث؟ وما علاقة تامر حسني؟

القاهرة (لها) 24 أغسطس 2018

علمت "لها" أن النجم محمد رمضان يستعد لتقديم بلاغ عاجل للنائب العام ضد وليد منصور، منتج فيلم "البدلة" لتامر حسني، يتهمه بالسب والتشهير به من خلال "فايسبوك" والمواقع الإخبارية.

وكان وليد منصور شن هجوماً حاداً على رمضان، وكتب من خلال حسابه على "فيسبوك": "رسالة موجهة مني إلى شخص مرضان يدعى محمد مرضان، وصلني إنك بتبعت رسائل من تليفونك الشخصي تتهمني فيها بتغيير أرقام الإيرادات.. مكنش نفسي أرد علشان. مخرج العمل ومنتجه أصدقاء محترمين. بس انت زودتها أوي يا حمادة".

وواصل منصور هجومه قائلا: "أولًا انت اسمك لازم كل مصر تغيره لـ محمد مرضان، فإرتاح يا حماده، محدش عاقل هيصدقك، عمرك ما كنت رقم ١ في الإيراد، وعمرك ما كنت أحد نجوم الصف الأول، وأنت عارف إن السبب إن فنك هابط يا مرضان وملامحك للأسف متعرفش تعمل غير دور المدمن أو البلطجي أو إرهابي أو حرامي".

وأضاف: "وأنت عارف كويس إن أفلامك طول عمرها بتفشل قدام النجوم المحترمة زي السقا وعز وتامر وأستاذ عادل امام. نصيحة يا مرضان روح اتمرن تمثيل بدل مانت أداءك واحد في كل أدوارك يابني. انت طبعًا هتموت عشان مش عارف تشتري ڤيوز زي أغانيك، فمفضوح اوي قدام الغلابة اللي مصدقينك اللي بينقرضوا واحد ورا التاني يا مرضان".

وتابع: "قسمًا بالله لو لقيتك بتلقح على أي حد تاني هيكون ردي أعنف من كده. وأصلًا انا لسه مخلصتش ردي. انت هتموت من الغيظ عشان البدلة علم عليك ولسه هنعلم أكتر".