بعد هجومه عليها- ريهام سعيد تقصف جبهة محمد رشاد وتسخر منه... ومصدر معلوماتها صادم

القاهرة (لها) 24 أكتوبر 2018

بعد الهجوم الذي تعرضت له من الفنان محمد رشاد على خلفية عرضها صورة للإعلامية مي حلمي بعد إلغاء زفافهما، خرجت الإعلامية ريهام سعيد عن صمتها.

وتوجهت ريهام إلى محمد رشاد من خلال صفحتها على "فيسبوك" وكتبت تحت عنوان ساخر "رد واجب لفنان صاعد": "أنا في حالة صدمة من تصريحاتك. الصحافة بتتكلم عنك لمدة 3 أيام وانت مقررتش ترد غير عليا أنا مع إني الوحيدة اللي متكلمتش عن سبب الانفصال عشان هو خاص بيك".

وأضافت: "مفيش حاجة اسمها حياة شخصية لشخصية عامة، وهي دي الضريبة. ورغم علمنا بالموضوع يوم الأحد ما ذعناش حرف واحد لحد الصحافة كلها ما اتكلمت ومي دخلت المستشفى، ولحد ما كلمتها مكالمة وقالت هتتكلم عن الموضوع في برنامجي".

وتابعت: "حضرتك قمت بتأليف سيناريو إني أنا قلت إنك اتخليت عنها. ممكن يكون إحساسك. لكن أنا ماقولتش حاجة شبه كده حتى. أنا قلت إني نفسي إنكم تتصالحوا. ولو محصلش يبقى خير".

وختمت: "ركز في مرض خطيبتك وإلغاء زواجك اللي هما أهم بكتير، ومتاخدش ريهام سعيد كبش فدا. وللعلم مصادري من أقرب الأقربين لمي وموثقة بصور المحادثات".

ويذكر أن رشاد هاجم مؤخراً الإعلامية ريهام سعيد بعد حديثها عن إصابة خطيبته مي حلمي بما يشبة الجلطة.

وكتب على حسابه على "إنستغرام": "المصادر اللي قالتلك إن مي جالها جلطة في المخ ما وصلتش لحضرتك إنها كانت معايا أثناء عرض الحلقة بتاعتك بنحاول نوصل لحل يرضي أطراف الخلاف...". وختم: "مصادرك يا أستاذة يا كبيرة ضعيفة".