محمود البزاوي يحسم الجدل حول خلافه مع أمير كرارة .. ماذا قال؟

القاهرة (لها) 18 أبريل 2019

زعمت بعض المواقع الإخبارية خلال الفترة الأخيرة بأن الفنان المصري محمود البزاوي دخل في خلاف حاد مع مواطنه النجم أمير كرارة، بسبب عدم وجود صورة له على أفيش فيلم "كازابلانكا"، بل أن الأمر لم يتوقف عند هذا الحد وإنما شن أكرم محمود البزاوي هجوماً حاداً على صناع الفيلم لتجاهل والده في الأفيش.

محمود البزاوي قرر الكشف عن حقيقة الأخبار المتداولة، قائلاً: "لا يوجد أي خلافات بيني وبين أمير كرارة كما أن وجود صورتي على الأفيش لا يشغلني ولا يهمني، فالشيء الوحيد الذي اهتم به هو الدور".

وكان أكرم محمود البزاوي كتب على حسابه في "فيسبوك "منذ فترة: "مبدئياً ابويا ماعندوش اي فكره عن البوست ده انا ابويا طيب و يمكن طيبته دي هي اللي كانت سبب في تأخير نجاحه و انه كتب من الباطن كتير مثلا زي ما قولت قبل كده و كان دايما بيعمل حاجات وتنجح ومفيش حد يعرف أنه له دور في نجاح العمل ده بس اللي كان بيصبره ان ربنا هيعوض".

وأضاف أكرم: "وبعد ما قدر يوصل بدراعه للي هو فيه لسه في ناس مش مقتنعه بي .. بس ده حقهم لان مفيش حد عليه اجماع بس طالما مش مقتنع بحد يبقى ماتحرجوش وابعد عنه أحسن لأنه في نظرك مش الشخص اللي يفيد .. في رأي الشخصي ناس كتير بتعرف تتصور بس مش الكل بيعرف يمثل .. و اسف لو كنت منحاز اوي في كلامي لابويا بس زي ما قولت ده ابويا اللي نجاحه بيسعدني اكتر ما بيسعدني نجاحي".

وأختتم كلامه: "ملحوظة: أبويا قالي انه عامل دور مهم في الفيلم ده.. و يمكن بيكدب عليا و طالع كومبارس .. ساعتها ها تأسف على البوست".