بالصور - لأول مرة مي عز الدين ترد على منتقديها والساخرين من تمثيلها الكوميدي

القاهرة (لها) 25 مايو 2019

تعرضت الفنانة مي عز الدين لهجوم قوي وسخرية كبيرة بعد عرض مسلسلها الجديد" البرنسيسة بيسة"، والذي تخوض من خلاله سباق الدراما الرمضاني حيث وصف البعض ادائها بـ"السيء"، بينما أكد البعض الآخر أنها قدمت أسوأ عمل فني في تاريخها .


وبعد إلغائها خاصية التعليق على صفحتها على تطبيق "انستغرام" ومحاولتها الترويج لنجاح مسلسلها من خلال اعادة بعض الرسائل التي تصلها من متابعيها، قررت مي لأول مرة الرد على كل هذه الإنتقادات من خلال منشور قالت فيه: "سعيدة بردود الأفعال الإيجابية والسلبية علي فكرة لأن الإختلاف على شيء فحد ذاته نجاح يبين إنك معملتش حاجة معتادة ولا استسهلت وعملت حاجة عادية عشان تبقى في الأمان وخلاص ولامرت مرور الكرام بدون ما حد يعلق عليها".

وأضافت: "19 سنة تمثيل وبتقدم أعمال كفنان لما مرة حاجة منهم يختلف عليها الآراء وميستوعبهاش الكل ده إنجاز، لأن صعب جداً إرضاء كل الأذواق 19 سنة كاملين، مبسوطة بالناس اللي بتحب الشخصيتين وأخدوا عليهم من الفرجة كذا يوم وبقوا حاسين إن دي طريقة بيسة ودي طريقة سكسكة وحاسين بالمجهود اللي اتبذل فيهم".

وتابعت: "كنت خايفة يخافوا منها عشان كدا خليت أدائها عكس شكلها، وصوتها كوميدي مش تخين، وسعيدة بالناس اللي مركزة إن المسلسل كوميدي بس بيقول رسائل كتير تخص غلاء المدارس والخوف من فقدان الطفل هويته العربية وانتمائه لبلده وغلاء أسعار اوتوبيسات المدارس، والأرقام الفلكية اللي بتتصرف لمجرد أداء إمتحان القبول في المدارس الغالية وغيره".


واستكملت حديثه: " سعيدة بالناس اللي حابين مي أكتر في الأعمال الهادئة والرومانسية والدراما أكتر، وأوعدكم نعوضها العمل اللي بعده بإذن الله".

واختتمت رسالتها قائلة: "أنا لسه مخلصة تصوير بقالي يومين وتعبانة فوق الوصف عن أي مرة عشان كده مش قادرة أفتح الإنستغرام كتير، وبالنسبة للكومنتات فيه في النص وسط الناس الطبيعية حاجة غريبة كده من أكونتات مش سليمة ومش بتاعت ناس حقيقية، فاهكون بفتح الكومنتات ساعات وأقفلها زي مابعمل في الإجازة كتير".