بعد الخلافات والتهديدات فنانة شهيرة تعود لطليقها المخرج.. هذا ما كشفته

القاهرة (لها) 15 يوليو 2019

في مفاجأة غير متوقعة، أعلنت الفنانة صفاءلمغربي عودتها لزوجها المخرج يوسف شرف الدين بعد إعلانها طلاقهما وتلقيها تهديدات منه.

وكتبت من خلال حسابها على فايسبوك :" "اتصالحت أنا وزوجي ومسامحاه.. وأنا مسؤولة عن كل كلمة كنت كتبتها لأنها حقيقة ولكن مسحتها كلها لأني قررت ابتدي صفحة جديدة وأحاول انسى الأزمة دي واركز في أولادي ومستقبلنا".

وتابعت: "بشكر كل أصحابي وكل الناس ومن غير حبكم ودعمكم لي مكنتش هكمل بإيجابية.. وطالبة دعواتكم لنا وان الله يشفيني ويحميني وانجح في حياتي عشان أطفالي".

وكانت صفاء أثارت جدلاً كبيراً بإعلانها عن طلاقها، منذ عدة أيام، حيث كتبت وقتها :"طلبت الطلاق في الخاص طلقني في العام أمام كل الناس، أهو البوست يشهد عشرة 13 سنة، اللي شيلته فوق رأسي ورب السماوات والأرض يا يوسف اللي كنت ببكي له ليل نهار عشان يشفيك.. ندمت إن شوفتك في حياتي.. أبو ولادي ظلمني وهددني وطلقني في الغربة وأنا مركبة جهاز يسجل للقلب وتعبانة.. وأنا لوحدي بطلب إن أولاده اللي كلهم أكبر مني وأهله اللي شتموني يعتذروا ويوعدوني ميكرروش ده وهو اللي عودني أكون كده معاهم، لما طردوه في كندا وأنا في مصر لما عرفوا مش معاه فلوس، وجيت أنقذته وعاش معايا 3 سنين هنا في كندا، أشتغل وأدرس هو اللي بعد عنهم عشان بهدلوه وأنا لما عرفته زمان كنت في شقة قانون جديد يعني مكنتش مطمع في حاجة".