بعد أزمتها الصحية.. أول تصريح لفنانة أردنية من المستشفى

القاهرة (لها) 05 أكتوبر 2019


بعد أن نشرت الفنانة الأردنية حسناء سيف الدين صورة لها عبر حسابها الرسمي بفايسبوك، خلال تواجدها في المستشفى، وعلقت عليها قائلة: "إمبارح نزلت صورة ليا الساعة ٥ الفجر، الساعة ٨ الصبح كنت في المستشفى بموت وما زلت".

وتابعت: "بليز لكل الناس اللطيفة الغاليين اللي بيركزوا زيادة عن اللزوم اتفرجوا على صوري بس بليز من غير ما تيجبوني الأرض، الرمش كان تقيل بزيادة المرة دي فبليز رفقًا بي".

عادت ونشرت بعدها رسالة تطمئن فيها جمهورها عليها قالت فيها: "أنا مهما قلت مَش هقدر أعبر عن مدى السعادة من كمّ المسيجات والمكالمات اللي جاتلي اليومين اللي فاتو، واللي شالت عني كل التعب والوجع .. الحمد لله رب العالمين إن الواحد بيعدي بأزمات في حياته علشان يحس ويشوف النعمة الكبيرة اللي ربنا مديهاني (إنتوا) ربنا يخليكم ليا أجمل وأغلى اصحاب وأهل".

وتابعت: "متشكرة من كل قلبي على حبكم واهتمامكم، الحمد لله أنا النهاردة ابتديت أتحسن وبعتذر إني ما ردتش على أي مكالمة جاتلي أو أي مسيج سواء هنا أو على الواتساب، بس والله غصب عني، أنا كنت بقوم آخد الدوا بالعافية، الحمد لله على كل شيء".

وأضافت: "إن شاء الله من بكرة هكلم كل نمرة كلمتني وهرد على كل مسيج (اهتمامكم تاج على راسي وحبي ليكم كبير قوي ) ... شكرًا".

يذكر أن حسناء سيف الدين شاركت في عدد من الأعمال المصرية منها مسلسلات، "البيت الكبير"، "قصر العشاق"، "الخانكة"، "الصفعة".