بالفيديو- التعليق الأول لعمرو دياب عن علاقته بدينا الشربيني

القاهرة (لها) 16 فبراير 2020

استطاع الإعلامي عمرو أديب أن يستضيف الفنان عمرو دياب، من خلال مداخلة هاتفية ببرنامج "الحكاية" الذي يقدمه على قناة "mbc مصر"، حيث علق دياب على احتفاله بنجاح ألبومه الأخير "سهران"، وبعيد الحب مع الفنانة دينا الشربيني، في أول تعليق تليفزيوني له حول علاقتهما.

وأوضح دياب أن دينا تعرف جيداً كيف تجعله يخرج أفضل ما لديه في العمل والحياة، قائلاً: "دينا بتعرف تخليني أطلع إنتاج كويس، ودي أهم حاجة في حياتي، وميزة مش موجودة في حياة ناس كتير"، ليرد أديب: "يعني هدية دينا أنها بتخليك تطلع إنتاج كويس.. طب إنت جبت حاجة"، ليرد الهضبة ضاحكاً: "جبت".

وعن طرحه لـ12 أغنية جديدة في الألبوم، قال: "جمهوري له حق عليا إني أعملهم كل شيء جديد.. وأنا نفسي معايا مجموعة محترمة جداً من الفنانين والموزعين والملحنين الموهوبين.. مكنش ينفع إني أفضل قاعد معملش حاجة وأسلم الأغاني الموجودة اللي نزلت وأحط عليهم أغنيتين ولا تلاتة.. لا كان لازم أعمل أغاني جديدة، وده اللي قدرت أعمله بفضل المجموعة اللي معايا بصراحة".

وبسؤاله عن اختيار توقيت نزول الألبوم مع تصاعد التريندات مؤخراً عن بعض الأزمات الموسيقية، والجدل المثار حولها، قال: "بحاول على قد ما أقدر أشوف أذواق الجمهور وأواكب أذواقهم، أنا والله ما كنت أعرف إن في حاجة من دي، أنا بقالي 40 يوم قافل على نفسي خالص نهائي ولا أعرف إن في حاجة بتحصل اصلاً بالشكل ده، ميعاد نزول الألبوم كان يوم 12 أنا كنت شغال يومها لحد الساعة 10 ونص، والله ما كان عندي فكرة إيه بيحصل ولا أي حاجة".