بعد تشهير شقيقها بها... نجوم يتضامنون مع ياسمين عبد العزيز

القاهرة (لها) 05 مارس 2020

أعلن عدد كبير من النجوم تضامنهم مع الفنانة المصرية ياسمين عبد العزيز بعد محاولات شقيقها وائل عبد العزيز التشهير بها، والحديث عنها بشكل غير لائق بسبب علاقتها بالممثل أحمد العوضي .

من هؤلاء الإعلامية ريهام سعيد التي كتبت من خلال حسابها على موقع "فيسبوك": "أكيد يوم القيامة قرب ... الأخ بيتكلم علي عرضه وشرفه...لو فاكر كده انك ....ضايقتها فأنت ضايقتنا احنا و صدمتنا ان في وساخة كده دي مش وساخه ده انحطاط ... نفسي اشتمك بكل الألفاظ اللي اعرفها و لسه اعرفها انا لو منها اسجنك فورا لانك مش بس شهرت بيها لا ده أنت كسرت قواعد الادمية و العيش و الملح و الدم الواحد .... اخس و الله لازم تتسجن و تترجم في ميدان عام على الأولاد و الأم الي شهرت بيهم... والراجل الي مش عاجبك كان بيتسال علي علاقته بيها في كل البرامج مبيجبش سيرتها من بعيد و لا من قريب عشان ارجل منك مليون مرة.. . شكلك طلبت طلب و اترفض هي الي ماشيه غلط برضوا؟ و لو ماشيه غلط تسترها مش تفضحها يا عديم الكرامة مش تشهر بيها علي الفيس بوك عارف عملت ايه خليت مصر كلها تحبها اكتر ياسمين أنتي اجدع و اجمل و احده في الدنيا و معلش الضربات بتيجي من القريبين بس ربنا عوضك خير براجل بدل الافف الي كانوا في حياتك".

وأما محمد محمود عبد العزيز فكتب من خلال حسابه على موقع "إنستغرام": "الف خسارة على الرجولة لما اخ يتكلم عن اخته كدة... ياسمين ب 1000 راجل"، وأما ريم البارودي فعلقت :"عبث وهبل لا دين ولا رجولة"، بينما كتبت إيمان العاصي :" صدمة بجد".

وأعلنت نشوى مصطفى تضامنها مع ياسمين عبد العزيز ونشرت صورة لها عبر حسابها على "إنستغرام" معلقةً بقولها :"ربنا يسعدك يا ياسمين".

وحرص عدد من النجوم على تهنئة ياسمين بعدما كشفت عن حبها لأحمد العوضي ومنهم لقاء الخميسي ودينا فؤاد وأمير كرار وياسمين رئيس.