علي ربيع يعود لطليقته

القاهرة (لها) 12 مارس 2020

فجرت ندى محمود من خلال حسابها على موقع "إنستغرام" مفاجأة بإعلانها عن عودتها لطليقها النجم المصري علي ربيع بعد انفصال استمر لشهور.

وكتبت: "النهاردة البوست ده لكل الناس اللى بتحبنى أنا وعلي و مليكة، وبيتمنوا لنا الخير و كانوا بيدعوا لنا زى ما نتم عارفين كان في خلافات أسرية بينا وإحنا دلوقتى الحمد الله تخطينا كل الصعوبات دي لمصلحة بنتنا أولا وأخيرا ورجعنا لبعض."

وأضافت: "كان ممكن نتخطى الصعوبات في زمن أقصر، النهاردة بقول لأى حد زعل منى حقك عليا و لماما على كمان حقك عليا انتى في مقام ماما و لو زعلتى من تصرفى ببوس رأسك زى مامتى و غاليه عندى زى مامتى وان حب على ليكى ده اللى خلانى احبه و بقول لعلى حب الناس لك مش من فراغ ده لان ربنا بيحبك لصفاء قلبك و طيبته".


وتلقت ندى محمود عشرات التعليقات من متابعيها عبروا عن سعادتهم بعودتها لربيع، ولكن جاء تعليق من متابعة قالت لها: "ده أنا كنت خلاص كرهت علي ربيع بسبب الموضوع ده"، ولكن ندى ردت عليها وكتبت: "لا حبيه وشجعيه كمان".

وأما علي ربيع فلم يعلق، وإكتفى بعمل إعجاب لما كتبته زوجته فقط، وقد اعتاد نجم "مسرح مصر" على عدم الحديث عن حياته الخاصة.

وكانت ندى محمود أعلنت منذ شهور ان والدة علي ربيع تسببت في انفصالهما وكتبت وقتها من خلال حسابها على "فيسبوك" :"أمك ثم أمك ثم أمك وان قالت لك طلق مراتك واطردها من بيتها هى وبنتك متترددش يا قلب امك.. شكرا أنا وبنتك خصيمك يوم القيامة".