خاص "لها" - بعدما اتهمها بالعيش في منزل واحد مع العوضي.. ياسمين عبد العزيز تفكر في مقاضاة شقيقها

القاهرة (لها) 20 مارس 2020

أكد مصدر مقرب من الفنانة ياسمين عبد العزيز في تصريح خاص لـ"لها" أنها تفكر في مقاضاة شقيقها وائل عبد العزيز بتهمة التشهير بها على مواقع التواصل الاجتماعي بعد فضحه لها وزعمه أنها تعيش مع الممثل أحمد العوضي في منزل واحد دون صفة على حد تعبيره.

ورغم أن ياسمين تحاول تجاهل تصرفات شقيقها، إلا أنه كل يوم يحاول التشهير بها بمنشور جديد وفقًا لما أكده المصدر موضحًا أنها ترفض كل محاولات الصلح معه.

وكان وائل عبد العزيز قد أثار الجدل بمنشور جديد مؤخرًا فضح علاقة شقيقته بالممثل أحمد العوضي، موضحًا أنه يعيش معها بنفس المنزل من دون صفة.

وكتب وائل من خلال حسابه على "فيسبوك": "بص يا بني أنا لما فاض بيا آخر مرة بعتلك رديت علّيا وشتمت فيا وفي عيلتي.. الغلط مش عليك الغلط علي إللي سابتك تغلط في أهلها كلهم وإللي يسمح لحد يغلط في أهله يسمح بأي حاجة تاني تحصلهم".

وأضاف: "أنا عايز أعرف دلوقتي إنتو إزاي عايشين مع بعض في البيت والشغل بدون صفة ولو في صفة محدش صرح بيها ليه!! أنا بردو اللي بعمل فضايح وهيا دي الأصول!! ماتعلنوا جوازكم.. طيب قسمًا بالله أنا مش هسيب حقي وسمعتي وسمعة أهلي إلا لما الأمور تتحط في نصابها الصحيح.. واللي هيغلط فيا زي الناس اللي فاتت من الزملاء المطبلتيه أنا هاخد حقي بالقانون وأخيرًا للناس المحترمة لو ليك أخت حط نفسك مكاني؟!".

وكان وائل عبد العزيز قد كشف قبل فترة عن علاقة شقيقته بأحمد العوضي وعن مقاطعتها لعائلتها بسببه وكتب وقتها: "هنهرتل وتروحي تعرفي واحد أصغر منك بـ10 سنين لا من سنك وتتصوري صور مالهاش أي ‏لازمة على حساب سمعتك وسمعتنا لا ومحدش هيسمح، من إمتى واحنا بنعمل أعياد ميلاد وتنزل علي السوشيال ميديا، من إمتي ‏الناس بتجيب في سيرتنا !؟ ونقعد نتعاكس علي السوشيال ميديا".‏

وتابع: "ومع ذلك حياتك وأنتي حرة فيها، أنا هتكلم على الشق الي يخصني، أنتي مقاطعه كل العيلة عشان تعملي الي على مزاجك .. ‏إحنا دلوقتي عايزين نفهم العلاقه دي إيه ورايحة على فين".