هند عبد الحليم تتعرض لهجوم شرس وترد بحسم

القاهرة (لها) 11 أبريل 2020


فؤجئت الفنانة هند عبد الحليم بإنتقادات لاذعة تطاردها بسبب دورها بمسلسل "حكايات بنات" ووجدت إحدى الفتيات تشن هجوماً شديداً عليها على "فيسبوك" وكتبت :" اللي خلاكي ممثلة ظلمك وظلم نفسه وظلمنا معاكي"، وكتبت أخرى :" مستفزة وأدائها مزيف".

لم تتجاهل الممثلة المصرية هذه الإنتقادات وردت عليها وكتبت من خلال حسابها على "فيسبوك": "صباح الخير.. انا صحيت الفيسبوك بيقولي ان في حد حاطت صورة ليا فا الطبيعي اني بشوف .. فا لقييت ده ! انا مش اول مرة اشوف حد مش بيحبنيي او بينتقد ده طبيعي بس هي الفكره بقى ان ليه الاسلوب ده و ليه النفاق و ليه واحده بتقول عليا خرا و fake وحاجة تقرف تعملي add في ايه ؟ لو مش بتحب حد او مش متقبله متشفهوش ماتتفرجش عليه وخلاص ليه التنمر وقلة الادب ليه ؟ ".

وأضافت :"زي ما اي حد مش بيقبل انه يتشتم او ان حد ينتقده باسلوب مش كويس زي ما اي ممثل كده بني آدم بيحس وبيتوجع وبيمر بظروف واوقات صعبة ممكن كلام زي ده يزود الوجع اللي فيه .. نفسي الناس اللي زي دول ترتقي و تحس ببعض مش كده محدش ضامن كمان شوية في ايه كفاية اللي احنا بنمر بيه .. ارحموا من في الارض يرحمكم من في السماء .. حسبي الله ونعم الوكيل".

هند أعلنت منذ عدة أسابيع عن خطوبتها، ونشرت صورة من خلال حسابها على "فيسبوك" وقتها، وقالت :"ده كان قبل الحجر الصحي، كان نفسنا يبقى أصحابنا وقرايبنا معانا.. بس اكتفينا بأهلنا في البيت وأجلنا أي احتفال عشان سلامة الكل... خليكم في البيت وخلوا بالكم من نفسكم".

يُذكر أن هند يعرض لها حالياً مسلسل "حكايات بنات"، الذي تشارك في بطولته مع أسماء جلال وميرنا نور الدين وهاجر أحمد وحازم إيهاب.