فريدة سيف النصر تدافع عن أحمد فهمي: "عايزين كل حاجة قتل وخطف"

القاهرة (لها) 17 مايو 2020

دافعت الفنانة فريدة سيف النصر عن أداء الفنان أحمد فهمي خلال مسلسل "رجالة البيت"، ووجهت له رسالة عبر حسابها على "فيسبوك"، كاتبة: "زعلانة منك لازم تدافع عن تعبك يعني شوية كلام مالوش لازمة يحبطك اشمعني بيقبلوا أفلام بره المستذئب وأنتم عاملين حاجة لايت يا عمي كفاية الأطفال اللي بيعشقوكم وأنت بالذات عشق لـ لارا حفيدتي أربع سنين".

وتابعت: "واتفرج لما العيال يلموا بعض في ميعادكم إيه اعتبره حاجة نظيفة للأطفال ولا حرام يتعمل لهم حاجة.. والله تعبتوا وزي الفل.. كل حاجة عايزينها قتل وخطف وكلكعة طيب يسيبوا لنا حاجة حلوة بسمة مش لازم كركعة، أصلا هموم الناس خلت الضحك صعب فا حتى اللي بيرسم بسمة حلوة نقول له شكرا".

وأضافت: "برافو أحمد وأكرم وكل اللي عملوا كوميدي أو لايت كوميدي في ظروف كلنا نفسياتنا تعبانة هشام والكرو بتاعه وخاطر والكرو بتاعه كلكم فل الفل قسما بالله من حب الناس فيكم عالاقل بنبتسم لما نشوفكم.. مبروك على المسلسل سيبك من المعقدين النكديين".


يذكر أن مسلسل "رجالة البيت" من تأليف أيمن وتار، إخراج أحمد الجندي، إنتاج سينرجي-تامر مرسي ويشارك في بطولته عدد من الفنانين ومنهم؛ أحمد فهمي، أكرم حسني، بيومي فؤاد، عارفة عبد الرسول، لطفي لبيب ودينا محسن "ويزو" إلى جانب مجموعة من ضيوف الحلقات.