ريهام سعيد تدخل في سجال بعد تهنئتها لأحمد سعد: "ماتت بالنسبة لي"

القاهرة - "لها" 23 أغسطس 2020


بعد تهنئتها للفنان أحمد سعد على خطوبته من علياء بسيوني، بعدما علقت على صورة خطوبته على حسابه الخاص بـ"إنستغرام"، واجهت الإعلامية ريهام سعيد سيلاً من الانتقادات والهجوم من قبل جمهورها، بسبب الصداقة التي تربطها بالفنانة ريم البارودي طليقة أحمد سعد، وزادت حدة الأمر بعدما علقت على مفاجأة خطيبة أحمد سعد له في يوم ميلاده، بكلمة "تحفة".

وردت ريهام على أحد التعليقات الموجهة لها، حيث قالت إحدى متابعاتها: "أنا بحبك جدا وبحترمك أوي وبحترم رأيك ووجهة نظرك بس أنا مختلفة معاكي هنا، والله موش بنقدك أو حاجه إنتي جبتي ريم في حلقة من حلقاتك واتعاطفنا معاها جدا جدا بس هو عتاب بسيط موش متوقعة منك إنتي بالذات إنك تهني أحمد بخطوبته مهما كان اختلافك مع ريم أنا بحبك أنتي وريم وأحمد جداً وسامحيني لو في كلمة ضايقتك أو زعلتك مني".

ليأتي رد ريهام بقولها: "حبيبتي أنا أحمد صاحبي من 25 سنة والهبل اللي انتوا بتتكلموا فيه ده عبط أنا بهني أحمد زي ما هنيت أحمد فلوكس زي ما هنيت ياسمين عبد العزيز أنا اكبر من كده حبيبتي وأنا معرفش حد بالاسم ده لأن أقسم بالله بالنسبه لي ماتت".

وكانت علياء بسيوني قد فاجأت خطيبها أحمد سعد في الاحتفال بعيد ميلاده عن طريق وضع لوحات إعلانية على كوبري أكتوبر، بها صورته وكتبت له عيد ميلاد سعيد.