عمرو محمود ياسين ينفي علاقته بأزمة عمرو دياب وعمرو مصطفى

القاهرة - "لها" 29 أغسطس 2020

فوجئ المؤلف والسيناريست والممثل عمرو محمود ياسين بإحدى الصحف تجري تحقيقاً حول الأزمة التي اندلعت أخيراً بين الفنان الكبير عمرو دياب والملحن عمرو مصطفى، بزج اسمه في التحقيق، بعدما سحب مصطفى تهنئته لدياب بأغنية "أماكن السهر"، مؤكداً أنه حاول أن يكون منافقاً لكنه لم يستطع.

وردّ ياسين على ما تم تداوله في هذا التحقيق حول موقفه من أغنية "أماكن السهر" للفنان عمرو دياب، وهجوم الملحن عمرو مصطفى، وأنه يفضّل المطرب حسين الجسمي على "الهضبة"... وكتب عبر حسابه في "فيسبوك: "يا جماعة انتوا بتدخلوني في الحوارات دي ليه وأنا لا حد هاجمني ولا بتاع.. انتوا بتنفخوا في الموضوع ليه؟ وليه أنا أكتب إن بالبنط العريض عجباني ألاقي نفسي دخلت في حوار. ومانشيتات وأنا ماليش في الحاجات دي".

وتابع: "طيب أنا طلعت ووضحت وبعدين الحاجات دي ممكن توقع بين الناس وبعض.. وأنا بحب عمرو دياب جداً ليه نعمل حالة كده إن في لقطة وخلاص؟؟ بلاش حوارات يا شباب".

وتدخّلت والدته الفنانة الكبيرة شهيرة بالتعليق على ردّ ابنها فقالت: "إيه التخلف العقلي ده عمرو محمود ياسين بأولاده ومراته وأبوه وأمه بيعشقوا عمرو دياب ده شيء من زمان ماحدش يزايد على الحكاية دي لمجرد إعجابه بأغنية بالبنط العريض حاجة بقت صعب والله.. ربنا يهدي".