بالصور - أوس أوس يدافع عن زوجته بشراسة ويرد على انتقادات ظهورها في زفاف

القاهرة - "لها" 01 سبتمبر 2020


نشر الفنان محمد أسامة الشهير بأوس أوس صورة من خبر نشره أحد المواقع الإلكترونية وأظهر أحد التعليقات المسيئة الى حضوره وزوجته حفل زفاف شقيقة الفنان مصطفى خاطر بعد أشهر من وفاة رضيعهما.

وأبدى نجم "مسرح مصر" استياءه من الانتقادات التي طاولته وعلّق عليها: "يعني ناس مريضة وقليلة الأدب بتكتب كومنتات وقولنا ماشي يمكن واحد غير مسؤول وغير مدرك وعنده ما يكفيه من أمراض للحقد والغل على أي حاجة وبنستحمل !! إنما يعني لما يكون في موقع محترم (على ما أظن! بيعمل شير لكومنتات الناس المريضة دي وبينزلهم خبر كمان! ده يبقى اسمه إيه؟!".

وتابع: "مش هقول غير حسبي الله ونعم الوكيل في كل واحد مش بيراعي ربنا في مهنته.. وبطلب من كل الصحفيين المحترمين عدم نشر أي خبر يخص حياتي الشخصية لو سمحت كفاية أوي اللي الواحد فيه... وشكرا للموقع على التشهير بالعقليات المريضة لكسب لايكات وفولوهات مبروك عليكم".


كذلك نشر أوس أوس صورة تجمعه بزوجته ودافع عنها بشراسة قائلاً: "انا مش محتاج ابرر واحكي اي حاجه عن حياتي والست اللي قلبي اخترها كنت ساعتها في اول موسم لتياترو مصر كنا نتقاضى مرتبات مش ممكن تفتح بيت واول ما اتجوزت كنت اقعد في بيت ايجار كمان انا بس هكتفي بالنقطتين دول علشان اصحاب العقول والنفوس المريضه يعرفوا ويبطلوا نغمه (الفلوس بتعمل اكتر من كده)".


وتابع: "مش معنى اني بنزل اشتغل او بتصور وانا مبسوط ده معناه اني هموت من الفرحه بس دي مهنتي وواجبي ناحية جمهوري اني اخرجه من اي حزن هو فيه كل ده بعمله على حساب حزني وجرحي ووجعي انا .. وفي الاخر بتشتم برضه! انا بقول الكلام ده ولن اسمح بأي تدخل في حياتي الشخصية مره اخرى سواء بالخير او بالشر او دخول اسم مراتي في اي كلمه من كلام المرضى النفسيين".