بصور حديثة – الأضواء تُسلَّط على حفيدة نجلاء فتحي... هل تشبهها؟

19 نوفمبر 2020

تداول عدد من الحسابات الناشطة على المواقع صوراً جمعت الفنانة المصرية نجلاء فتحي وحفيدتها زين من ابنتها ياسمين أبو النجا.

وتحولت الانظار إلى الطفلة حيث رأى بعض المتابعين أنها ورثت بعض ملامح جدتها فيما اعتبر آخرون أنها تشبه والدها المخرج السينمائي خضر محمد خضر. وأجمع هؤلاء وأولئك على جمال الطفلة.

ويشار إلى أن حضور ياسمين وزوجها على السجادة الحمراء لمهرجان الجونة السينمائي احدث ضجة كبيرة حيث ظهرت ابنة الفنانة وهي تسير حافية القدمين فيما يقوم الزوج بحمل حذائها.

وتعرض إثر هذا لموجة من الانتقادات من قبل بعض الناشطين ولم يكن منه إلا أن رد برسالة مطوّلة نشرها على حسابه الخاص على "فيسبوك" ومما كتب فيها: "عندي بس تعليقين صغيرين عايز أقولهم لمن يهمه الأمر. 1 بالنسبة للصورة بتاعتي أنا ومراتي، الصورة دية اتاخدت واحنا مروحين الساعة 1:30 صباحاً من حفل الافتتاح (مش وإحنا داخلين حفل الافتتاح). أكيد مش هدخل حفلة شايل جزمة مراتي وماشي. إحنا الدعوات بتاعتنا دعوات VIP مش دعوات مشاهير، فا ده أصلاً ما بيدخلناش على السجادة الحمراء مع الفنانين، ده بيدخلنا من باب تاني جنبه ما فيهوش كاميرات".

واضاف: " مراتي أكيد بعد 6 ساعات رجلها تعبت زي أي واحدة رجلها بتتعب في أي فرح. فا قلعت الجزمة! فا من الطبيعي ومن الرجولة ومن الأدب إن أنا اللي أنزل أجيب الجزمة (مش هخلي مراتي توطي وسط الناس أكيد) وديه لا حاجة تعييني ولا تقلل مني. واحدة شايلة بيتي على رأسها 15 سنة، مش هاشيل جزمتها 15 دقيقة؟".