دنيا سمير غانم تدعم زوجها بعد إصابته بكورونا

القاهرة – "لها" 04 ديسمبر 2020

نشرت الفنانة دنيا سمير غانم على حسابها الخاص في "إنستغرام" صورة تجمعها بزوجها الإعلامي رامي رضوان وجّهت إليه من خلالها رسالة رومانسية تدعمه فيها بعد إعلانه إصابته بفيروس كورونا، وعلّقت كاتبةً: "بحبك أوي، ربنا يحفظك ويخليك ليا وربنا يحفظنا جميعاً".

وكان رامي رضوان قد أعلن إصابته بفيروس كورونا، كاشفاً أنه يخضع للحجر المنزلي، من خلال منشور على حسابه الخاص في "فيسبوك" قال فيه: "الحمد لله على كل حال، الحمد لله حمداً كثيراً، تأكدت إصابتي بكورونا، وكلها كام يوم ويبقى عندي أجسام مضادة وأمررررررع في الأرض بإذن الله".


وتابع: أنا باكتب عشان لو أي حد قابلني الكام يوم اللي فاتوا ياخد باله (لا داعي للقلق. لو ظهر أي أعراض ساعتها إجراء الفحص هيكون ضروري)، أنا ملتزم بالتباعد والكمامة.. إنما لجل الحق مش بنفس قدر الالتزام والحسوكة وقت الموجة الأولى".

وأضاف: "وماعنديش أي فكرة جالي من مين وازاي ابن اللئيمة ده، بقول الكلام ده عشان كلكم تاخدوا بالكم، كله يلتزم أكتر من الأول.. الأعداد بتزيد (الرسمي وغير الرسمي) والتحذير من شهري ديسمبر ويناير مش من فراغ، خلوا بالكم من نفسكم وممن حولكم، ربنا يسلمكم جميعا من أي شر".