تطور جديد في حالة حسناء سيف الدين الصحية وهذا موعد استئصال الأورام

القاهرة - "لها" 22 ديسمبر 2020


غادرت الفنانة المصرية حسناء سيف الدين المستشفى الى منزلها بعد استقرار حالتها الصحية إثر إعلان إصابتها بخمسة أورام في رقبتها، واكتشاف تعرضها لجلطات تمنعها من الخضوع لجراحة لاستئصال الورم وفحصه، مشيرة إلى أنها ستواظب على العلاج لمدة أسبوعين حتى تتخلص من الجلطات، وبعد ثلاثة أسابيع تخضع لعملية استئصال الورم. وكتبت حسناء على حسابها الشخصي في "فيسبوك": "ألف حمد وشكر لك يا رب، الحمد لله أنا في بيتي دلوقتي، حالتي مستقرة لحد كبير، لازم أمشي على العلاج ده لمدة أسبوعين عشان الجلطات تروح وبعد 3 أسابيع هعمل عملية استئصال الورم لفحصها، وإن شاء الله هتطلع حميدة وأرجع لحياتي تاني".

وأضافت: "أنا مَش عارفة أشكر مين ولا مين بس من كل قلبي أنا بشكر ربنا لوجودكم كلكم في حياتي ومليون شكر لكل المكالمات والرسايل اللي جتلي بجد ربنا يفرح قلبكم دايماً وبعتذر كمان مرة لعدم الرد على المكالمات بس فعلاً تعبانة جدًا والعلاج ربنا ما يوريه لحد منزل ضغطي الأرض، وحاسة كل جسمي ضعيف ووجع في الصدر مؤلم أثناء التنفس أو الكلام والأورام عاملة لي صداع مزمن مَش بيخف الحمد لله على كل شيء ربنا يبعد عنكم أى مرض بحبكم جداً ومتشكرة جداً وأرجوكم افتكروني في دعائكم".

ويُعرض لحسناء حالياً مسلسل "سكن البنات" من بطولة وفاء عامر، أيتن عامر، دينا، منذر ريحانة، منة فضالي، حجاج عبد العظيم، وعايدة رياض.