رانيا محمود ياسين تردّ على هجوم متابِعة بسبب شقيقها

القاهرة – "لها" 18 مايو 2021

نشرت الفنانة رانيا محمود ياسين على حسابها الخاص في "إنستغرام" صورة جديدة لها، طلبت إحدى متابعاتها من خلالها استفساراً بشأن خلاف شقيقها عمرو مؤلف مسلسل "اللي مالوش كبير" مع بطلة العمل ياسمين عبد العزيز، حيث كتبت المتابِعة: "صباح الورد مبروك على المسلسل كنت عايزة أسالك على حاجة، كان في مذيعة عربية اتكلمت عن خلاف أستاذ عمرو وياسمين عبد العزيز وقالت إنك كتبت كلام تلقيح على ياسمين وحش عشان خلافها مع استاذ عمرو هل دي صح؟".

لتردّ رانيا عليها قائلةً: "بقولك يا حبيبتي أنا لا بلقح على حد ولا ليه في تلقيح أنا بقول للأعور أعور في عينه ولا يهمني أي حد في الكون دي حاجة معروفة عني إني مش بخاف، لكن أعرف حدودي كويس أنا لما بكتب حاجة على صفحتي بيبقى رأيي الخاص والله لو البوست ده جه على مقاس حد يبقى دي مشكلته مش مشكلتي وأنا ماليش دعوة بخلافات مسلسل (اللي مالوش كبير) عمرو ياسين كاتب كبير لي رؤيته اللي الناس كتير جداً بتحترمها هو يرد على نفسه انا لا أتدخل في شغله أنا في شغلي فقط، تحياتي".


ودخلت متابِعة أخرى على خط التعليقات وكتبت: "هي البنت ما قالت ليك حاجة هي بتقولك في مذيعة كتبت وقالت كلام على لسانك وبتعمل مشاكل إنتي أسلوبك وحش وفي غرور كده عمرو كاتب كبير وياسمين نجمة كبيرة وكلهم محترمين كان ممكن ردّك يكون أحسن من كده أنا مش عارفة إنتي مغرورة أوي ليه كده أنا كنت بحبك وبحترمك"... لتُجيبها رانيا مؤكدةً: "إيه الغرور اللي في كلامي أنا حطه قلوب وقولت تحياتي أنا بوضح وجهة نظري بلاش أي تصيد ملوش لازمة".

وكان خلاف قد حصل بين عمرو محمود ياسين وياسمين عبد العزيز بسبب نهاية مسلسل "اللي مالوش كبير"، ووصل الخلاف إلى ترجيح عمرو عدم التعاون مع ياسمين في أعمال مقبلة.

"اللي مالوش كبير" من بطولة ياسمين عبد العزيز وأحمد العوضي في أول تعاون بينهما بعد الزواج، ويشارك فيه أيضاً الفنانون: خالد الصاوي، ومحمد عبد العظيم، ودنيا عبد العزيز، وبدرية طلبة، ودينا فؤاد، وأحمد سعيد عبد الغني، وهو من تأليف عمرو محمود ياسين وإخراج مصطفى فكري.