بعد إصابته بكورونا: رسالة مؤثرة من نجل طارق الدسوقي لوالده: "ما شبعتش منك"

القاهرة - "لها" 18 أغسطس 2021
وجّه أحمد، نجل الفنان طارق الدسوقي رسالة مؤثرة لوالده بعد إصابته بفيروس كورونا، عبّر خلالها عن مشاعره وأمله في تماثُل والده السريع للشفاء.

وكشف أحمد الدسوقي عبر صفحته في "فيسبوك" أنه لا يجيد التعبير عن مشاعره لوالده، لكنه يود الآن أن يخبره كم يحبّه ويفخر بكونه والده، خاصة حين يسير إلى جانبه ويرى نظرات الناس إليه.

وأوضح أحمد أنه كان يشعر بالرهبة في طفولته أثناء عروض مسرح المدرسة، لرغبته بأن يُعجب والده بأدائه، حتى أنه كبُر ولا يزال يخاف من فكرة التمثيل معه.


وأضاف أنه يستمدّ قوّته من والده، ويتمنى أن يتعافى من مرضه، قائلاً: "أنا عارف أنك هتقوم عشان أنت أقوى رجل أنا شفته في حياتي، هتقوم عشان تنصحني وتقعد تتخانق معايا على طريقة أكلي ونومي، أنت فاكر أني زهقت من نصايحك؟ والله عمري ما أزهق من كلامك وعمري ما أزهق من خوفك عليا... قوم يا بابا عشان أنت بتوحشني وأنا قاعد معاك، ما بالك وأنت تعبان ومش عارف أبقي جانبك، قوم يا بابا عشان أعملك كل اللي نفسك فيه وأخليك فخور بيا".

وأنهى أحمد الدسوقي رسالته مؤكداً: "أنا ماشبعتش منك وعمري ما اشبع منك، بابا مش بس وجودك بيطمّني، أنا اسمي عشان بعد اسمك لوحده بيطمّني، قوم عشان إنت ضهري، بحبك قوي يا بابا، بحبك يا أحسن أب ورجل في الدنيا دي كلها".