بالفيديو - ريهام سعيد على فراش المرض وتوجّه رسالة من القلب

القاهرة - "لها" 27 سبتمبر 2021


نشرت الإعلامية ريهام سعيد على حسابها الخاص بـ"فيسبوك" مقطع فيديو من داخل المستشفى الذي تتلقى فيه العلاج إثر إصابتها بفيروس كورونا المستجد.

وشكرت ريهام جمهورها ومتابعيها لدعائهم لها وسؤالهم عليها، وطلبت منهم الدعاء، حيث كتبت: "أنا مش عارفة أشكركوا إزاي على دعاءكم، أنا محتاجة دعاءكم جدا لحد بعد بكرة ميعاد الأشعة، ربنا يخليكوا ليه أنتوا بجد سند وضهر دعاء 40 غائب بيعمل فرق، والدعاء بيرد القدر جميلكوا على راسي من فوق".

وكانت ريهام قد أعلنت إصابتها بفيروس كورونا خلال منشور عبر صفحتها قالت فيه: "بقالي أسبوعين بعاني من كورونا والحمد لله الرئة اتأثرت واتحجزت في المستشفى من شوية، شكراً يارب على حبك ليه، وشكرا على ابتلاءاتك الكتير اللي بتدل على اهتمامك بيه".

وأضافت: "إذا كانت دي النهاية يا رب أحسن خاتمتي وأحسب لي كل عمل عملته لوجهك الكريم، يارب أنت الوحيد اللي عارف أنا عملت إيه وكانت نيتي دائما إيه"، مضيفة: "استحملت وصبرت على افترا وظلم كتير".


وتابعت: "يا رب اغفر لي وسامحني وخلي بالك من أولادي. إذا كان ده اختبار من اختباراتك ولسه في العمر بقية، يا رب اشفيني وأقف جنبي وسهل عليه محنتي، أنا راضية بأي شئ، نصيحة لكل واحد بيهاجم مشهور أو ناجح، أنت بتاخد ذنب رهيب انتوا بتاخذوا من أعصابنا وصحتنا وكله على باطل، خلي بالكوا، الأذية دي وحشة قوي وهاتقعد لك في أعز ما عندك"، مختتمة "أرجو الدعاء بالخير ليه أيا كان هو إيه".