فنان شاب يكشف عن خضوعه لجراحة خطِرة

القاهرة – "لها" 18 نوفمبر 2021

كشف الفنان الشاب حسام داغر عبر حسابه الخاص في "فيسبوك" عن تعرضه لوعكة صحية شديدة أثناء سفره إلى جورجيا، مما أدى إلى دخوله غرفة العمليات لإجراء جراحة خطِرة، حيث أصيب بجرح كبير في قدمه.

وكتب حسام: "مبحبش أتكلم كتير في حاجة تخص تعب عندي أو أشكي لحد وبحب دايماً الناس تشوفني مبسوط زي ما بحب أشوفهم مبسوطين، أنا جيت من السفر إمبارح بس كنت مصاب بجرح كبير في رجلي وأنا في جورجيا ودخلت بسببه المستشفى". وأضاف: "هناك عملوا جراحة سريعة وافتكرت الموضوع هيخلص على كده بالمتابعة ولكن بعد كام يوم لقيت الموضوع بيكبر ومخلصش ومضطر أعمل عملية انهاردة في مصر بعد ما رجعت وقالولي الحالة طارئة وللأسف العملية بنج كلي والمتابعة بعدها أهم لضمان نجاح العملية".


وتابع قائلاً: "قلت الحمد لله وأنا مؤمن دايماً إن قضاء الله أخف وأحنّ من أي حاجة تانية وأكيد ده الأفضل لأني واثق إن ربنا بيختارلي الأفضل... بطلب منكم الدعاء بس لتخفيف أي آلام وبشكركم".

وطلب حسام داغر من جمهوره الدعاء له بالشفاء،قائلاً: "أنا بس حبيت أشارك لحظات ضعفي زي لحظات فرحي لأني إنسان طبيعي بشعر بالخوف والضعف زي أي إنسان وبمر بفترات مختلفة بس علطول بقول الحمد لله على كل شيء... الحمد لله في السراء... الحمد لله في الضراء... الحمد لله على كل حال".

يُشار إلى أن حسام داغر شارك في رمضان 2020 بمسلسل "النهاية"، من تأليف عمرو سمير عاطف، إخراج ياسر سامي، وشاركه في بطولته عدد من الفنانين، منهم؛ يوسف الشريف، عمرو عبد الجليل، ناهد السباعي، أحمد وفيق، إياد نصار، سوسن بدر، محمد لطفي، سهر الصايغ، وباسم مغنية.