رضوى الشربيني تتذكّر والدتها في الذكرى الأولى لرحيلها

القاهرة – "لها" 03 مارس 2022

نشرت الإعلامية رضوى الشربيني عبر حسابها الخاص في "إنستغرام" صورة تجمعها بوالدتها الراحلة في الذكرى الأولى لوفاتها، التي رحلت عن عالمنا في مثل هذا اليوم من العام الماضي.

وأحيت رضوى الذكرى الأولى لوفاة والدتها معلقةً على الصورة بقولها: "عدّت سنة، سنة على فراقك يا أمي، سنة كاملة من غيرك، اكتشفت فيها أنا قد إيه بحبك، وقد إيه أنا من غيرك مش أنا". وأضافت: "صحيح أنتِ علّمتيني أعمل حاجات كتير وأنتِ عايشة، بس ما علمتنيش إزاي أعمل كل الحاجات دي من غيرك، فراقك وجع ملوش دوا، غير بالصبر، ووجودك محدش هيملي مكانه".


وتوجّهت رضوى بالدعاء لوالدتها الراحلة قائلةً: "ربنا يرحمك ويغفر لك، ويجعل أعمالك الصالحة في ميزان حسناتك يا حبيبتي، ويجمعنا بيكِ في الجنة، وحشتيني".

وكانت رضوى الشربيني قد كشفت في أكثر من مناسبة مدى تعلّقها بوالدتها، وكانت تحرص على نشر صورهما معاً عبر حساباتها في مواقع التواصل، وفي أول حلقة لها على الهواء مباشرةً من برنامجها "هي وبس" المذاع على قناة "cbc" سفرة، بعد رحيل والدتها العام الماضي دخلت في حالة بكاء، وقالت في مقدّمة البرنامج: "كان عندي كابوس لمدة 50 يوم، مش قادرة ومش عاوزه أتكلم عن تفاصيله دلوقتي، أتكلم عليها لما أقدر أتكلم هتكلم عليها، لكن إحنا كان لازم نطلع، لأن عندنا رسالة، والرسالة دي لازم نكمّلها، كمان كان لازم أطلع عشان أنا هي هي نفس الست اللي قعدت 5 سنين تقولكم إن مع العسر يسرا، وإن مهما حصل ومهما الواحد مر بحاجات مش كويسة، لكن ربنا موجود".