رامز جلال يسخر من لاعب النادي الأهلي: "ملك الغجر"

القاهرة – "لها" 14 أبريل 2022

وقع لاعب منتخب مصر والنادي الأهلي عمرو السولية، ضحية جديدة لمقالب برنامج "رامز موفي ستار" الذي يقدّمه الفنان رامز جلال بمشاركة الفنان العالمي فان دام، وبرعاية الهيئة العامة للترفيه في المملكة العربية السعودية.

وفي مستهل الحلقة، سخر رامز جلال من عمرو السولية، كعادته مع ضيوفه، قائلاً: "بطولاته كترت وزادت وعدّت المسموح، اتغير عليه لعيبه كتير ولكن هو زي ما هو، وبفنه عقد طارق حامد، أحد أهم كباتن الفريق، لا هينفعك ديانغ ولا أكرم توفيق، يا جماهير الأهلي إحنا واخدين وعد على نفسنا منعوروش ملك الغجر".

وعلّق رامز على إطلاله السولية، قائلاً: "بالبنطلون ده مش هكمل الحلقة، وإيه الجزمة إلا محتاجة رجل تانية دي... إيه التيشيرت ده والدقن ده، دي لا حصلت دقن مجدي عبد الغني، ولا تامر حسني، إيه الرجلين دي، ده واضح إنه محتاج ظبط زوايا... ده مش ماسك ورد، ده ماسك حزمة جرجير بالجزمة دي، تقدر تتأخر في التمرين كده... يا فرحت حمدي فتحي فيك.. عمرو السولية ملك الغجر".


وخلال الحلقة انتاب السولية شعور بالهلع والخوف، عند ركوب السيارة وقيادتها بطريقة مخيفة، وسط صحراء الرياض... وظل يردّد كلمات كثيرة تدل على خوفه الشديد، منها: "يخربيتك... ارجع... بقولك ارجع ورا، هنقع... هنموت... ده في تماسيح...".

وعنّف عمرو السولية، رامز جلال لحظة اكتشافه المقلب وقال له: "أنت تعمل فيا أنا كده، أومال لو زملكاوي هتعمل فيا إيه؟".

وبدأ المقلب بفقرة ركوب السيارات وقيادتها بسرعة جنونية وسط صحراء الرياض والاحتكاكات مع السيارات الأخرى كجزء من هذا المشهد غير الحقيقي، حيث تعالت صرخات السولية مع زيادة الحركة ووصولهم إلى الكوبري القصير بشكل جعله يتخيل أن السيارة سوف تسقط في بركة يوجد فيها تمساح.