رامي جمال يحرج أحد متابعيه بعد هجومه عليه ويحذف المنشور

القاهرة - "لها" 11 أغسطس 2022

فوجئ الفنان رامي جمال أثناء احتفاله بنجاح أغنيات ألبومه الجديد الذي طرحه خلال الأيام الماضية بأحد المتابعين يشنّ عليه هجوماً عنيفاً إذ قال: "يا أخي أنا مش فاهم أنت ربنا جابلك مرض وعانيت منه كتير أوي، وبعد ما ربنا شفاك راجع برضو تغني، وأنت عارف إن الغنا حرام، أنت مستني يحصلك إيه تاني؟".

ليحرجه رامي جمال بالردّ عليه من خلال حسابه الخاص في "إنستقرام"، قائلاً: "بص يا سيدي أنا ربنا راضاني، والحمد لله لسه الابتلاء زي ما هو بس لو عاوز الحقيقة أنت اللي محتاج علاج من كلامك اللي زي الرصاص". وتابع: "لو أنا غلط في حاجة تعتقد إن طريقتك دي ممكن تبقى الصح، أنا للأسف كنت بشوف آراء الناس الإيجابية والنقد البنّاء واللي طمعانين في حاجة أفضل لأن دائماً في أفضل طبعاً، فشوفت كلامك على الصبح".

واختتم رامي جمال ردّه موضحاً: "مش هقولك غير ربنا يسامحك على القسوة وده واثق إنه مش حب واللي هيحاسبنا ربنا، يا عالم مين أحسن من مين، وكلنا بشر مش أنبياء ممكن نخطئ ونصيب والهداية من رب العالمين، يومك أجمل من قلبك إن شاء الله"... ليحذف رامي المنشور بعدها.

وطرح الفنان رامي جمال أخيراً أغنيته الجديدة "أدّبتنا الدنيا" عبر قناته الرسمية في موقع الفيديوهات الشهير "يوتيوب"، وهي أحدث أغاني ألبومه الجديد "يستاهل بوستين"، من كلمات الشاعر الغنائي إبراهيم جاد، وألحان محمد أنيس.