بالفيديو - عفاف شعيب توضح سبب مهاجمتها باستمرار

القاهرة – "لها" 02 نوفمبر 2022

نشر الإعلامي عمر الليثي عبر صفحته الخاصة في "يوتيوب" مقطع فيديو ترويجياً لحلقته المقبلة من برنامج "واحد من الناس"، والتي يستضيف فيها الفنانة عفاف شعيب، والتي ظهرت خلالها وهي تكشف عن غضبها من الانتقادات التي تلاحقها من رواد مواقع التواصل الاجتماعي، مؤكدةً أنها لا تقول إلا الحقيقة.

وقالت عفاف: "السوشيال ميديا مستقصداني ومستلماني... عايزاكم يبقى صدركوا رحب لأني صادقة في كل كلمة بقولها، ومبعرفش ألوع الكلام ولا أكذب.. بقول الحقيقة والناس الواضح إنها مبتحبش الحقيقة، وكلام المنافقين أنا ماليش فيه".


حديث عفاف شعيب جاء بعد موجة من الانتقادات طاولتها بعد تصريحاتها الأخيرة حول معاناتها من عدم تمكنها من شراء ملابسها من ألمانيا، كما كانت تفعل من قبل.

وقالت خلال لقاء تلفزيوني سابق: "مش كل الموديلات بتناسبنا كمحجبات ومظلومين، وأنا لأني كنت بسافر كتير فلبسي كله من بره.. دلوقتي مفيش استيراد وبقيت في حوسة، وفي محل كنت بتعامل معاه من زمان، وكنت باخد منه لبس بالهبل وكل البدل المستوردة من ألمانيا".

وعلّقت عفاف شعيب على هذه الانتقادات، قائلةً: "أكيد بزعل من الهجوم... ليه كده؟ راعوا شعور الناس وبلاش تشيلوا ذنوب... روحوا سبّحوا أو اقرأوا قرآن... اللي بيخاف ربنا ميأذيش مشاعر الناس". وأضافت: "قُلت بجيب لبسي كله من بره لما كنت بسافر بره.. ليه ما تكلمتوش على اللي بيجيبوا فستان بمليون جنيه.. مقاسات اللبس الألماني مظبوطة عليا، وشكله شيك ومحترم".