بالفيديو - صبا مبارك تكشف سر إنتاج أعمالها بنفسها والأمر الذي أغضبها

القاهرة – "لها" 07 ديسمبر 2022

خلال حلولها ضيفةً على برنامج "صاحبة السعادة"، الذي تقدّمه الإعلامية والفنانة إسعاد يونس على قناة dmc، أوضحت الفنانة الأردنية صبا مبارك أنها لم تكن سعيدة بعدم مشاركتها في الجزء الرابع من مسلسل "حكايات بنات" هي وزميلاتها من الممثلات اللواتي بدأن العمل منذ موسمه الأول.

وقالت صبا: "زعلنا طبعاً لما في بنات غيرنا عملوا الجزء الرابع من مسلسل "حكايات بنات" واتقمصت جداً، البنات اللي مثلوا الجزء الرابع بحبهم بس غيرة بقى إنتي فاهمة مشروعنا إزاي تدّوه لحد تاني وكده؟".


وكشفت صبا سر إنتاجها بنفسها لفيلمها الأخير "بنات عبد الرحمن"، الذي عُرض في دور السينما في تشرين الأول (أكتوبر) الماضي، قائلةً: "سر إنتاجي لفيلم "بنات عبد الرحمن" إن ناس كتيرة قالتلي أنتِ ممثلة ناجحة أوي فليه عايزة تنتجي؟ وبحس إن النجاح ملهوش حدود والفكرة إني ما بشوفش أعمال فنية كتير أبطالها نماذج ستات لكن الفيلم كان بطولة أربع ستات، وإنك تعملي حاجة زي كده وتوزّعي الأهمية على الأربعة بالتساوي ده إنجاز واللي حبيت إنه يتقدملي من منتج لما آجي أدخل في عمل قدّمته للبنات اللي كانوا معايا، حتى لو هما مش مشهورين أوي أو كده بس هما ممثلات مهمين وبرضو علشان الفيلم قريناه وحبيت قصته أوي".

يُذكر أن آخر أعمال الفنانة صبا مبارك، مسلسل "توبة"، والذي شاركت فيه بجانب الفنان عمرو سعد، وتدور قصته حول شاب يدعى "توبة" يدخل في العديد من الصراعات من أجل حبّه، وبعدها تنقلب حياته رأساً على عقب لينتقل إلى مستوى مادي آخر... وتتوالى الأحداث.