بالفيديو – فريال يوسف تكشف للمرة الأولى مفاجأة عن طلاقها

القاهرة – "لها" 15 ديسمبر 2022

حلّت الفنانة التونسية فريال يوسف ضيفةً على برنامج "الستات"، الذي تقدّمه الإعلاميتان مفيدة شيحة وسهير جودة على قناة "النهار"، حيث كشفت للمرة الأولى تفاصيل انفصالها عن زوجها بعد عقد قرانهما مباشرة.

وقالت فريال: "بعد كتب كتابي فركشت على طول لأن مكنش ينفع أكمل في الزيجة دي والموضوع ده مكنش له علاقة بالخيانة".


وأضافت: "كتب الكتاب كان سريع ومكنش فيه فترة تعارف وكنت مشغولة بمسلسل "خاتم سليمان"، ولما الشخص طلب ايدي وافقت ولما عرفته على حقيقته بعد عقد القران فقررت مكملش معاه".

وتابعت: "ندمت على قرار ارتباطي بالشخص ده لإنه مكنش ثابت على القيم اللي بيتكلم عنها، وكذب عليا في معلومات خاصة بيه، ولما ركزت معاه حسيت إن فيه حاجة مش مظبوطة ولما سألت عنه جاتلي ردود صادمة فكان مهم بالنسبة لي أفركش ومكملش الزيجة دي".

وأكملت حديثها موضحةً: "خلصت تصوير مسلسل "خاتم سليمان" 29 رمضان، ويوم الوقفة سافرت بلدي وبعدها على طول كتبنا الكتاب، ولما اكتشفت كذبه واني مش هاعرف أكمّل معاه قررت الانفصال لإني محستش إنه ممكن يبقى زوج ليا وأب لأولادي".


وعن تفاصيل سقوطها من على صهوة حصان، الأمر الذي أبعدها عن الأضواء لفترات طويلة بسبب خضوعها للعلاج، قالت: "تجربة أليمة بعّدتني عن الأضواء"، وأضافت: "أنا بركب خيل من غير سرج، لكن في المرة اللي وقعت فيها من عليه، الحصان اتخض من حاجة".

وعن التجربة التي مرّت بها، قالت فريال يوسف: "ماكنتش عارفة أتحرك كويس وحياتي وقفت، وماكنتش بقدر أحرك كتافي وراسي، أي حركة بتعمل لي صرع، لدرجة إني بره الاستديو بيسمعوا صوت صريخي، وسافرت ألمانيا بعد ما اتحجزت في المستشفى، وفي دكتور مصري شاطر عالجني".