بالفيديو - نيللي: "دنيا سمير غانم أجدر مَن يقدّم الفوازير وهذه نصيحتي للسيدات"

القاهرة – "لها" 04 يناير 2023

خلال مداخلة هاتفية أجرتها مع برنامج "الستات مايعرفوش يكدبوا"، الذي تقدّمه الإعلاميتان منى عبد الغني وإيمان عز الدين، في حلقة خاصة للاحتفال بعيد ميلاد الفنانة الكبيرة نيللي، عبّرت الأخيرة عن سعادتها، ووجّهت الشكر للجمهور، قائلةً: "أنا بأشكركم جداً وبحبكم قوي على أنكم افتكرتوني، أنا بشوفكم كل يوم".

وكشفت نيللي عن أهم عمل قدّمته خلال مسيرتها، بالقول: "أنا دايماً فاكرة فيلم (العذاب امرأة) لأني أنا وقتها اللي صمّمت أختار الدور اللي قدمته، وقتها كان في دورين وقررت أختار دور السيدة الشريرة ورفضت تقديم الدور اللي له مساحة أكبر وعملت شخصية الست اللي مش طيبة".


وأسدت الفنانة القديرة نيللي نصيحة مهمة الى كل السيدات، مفادها: "بقول لكل الستات لازم نسامح، التسامح بيحقق رضا النفس، والرضا هيخلق السعادة، واننا منبصش للحاجات الوحشة ونبص للحاجات الحلوة عشان نكون سعداء في حياتنا"، مؤكدةً أن الحب يجعل المرأة "منورة" ويؤثر على حياتها بشكل إيجابي".

وأشادت نيللي بالممثلين الشباب من الجيل الجديد، قائلةً: "أنا بحب الجديد دايماً، لأنه حاجة بتدي أمل في الحياة، وبحب دنيا سمير غانم كتير، وهي تقدر تقدّم الفوازير لأنها موهوبة".

وبسؤالها عن الدور الذي كانت تحلم بتقديمه، أجابت نيللي: "يا بخت من زار وخفّف، والله أنا عملت كل حاجة واستمتعت كتير بالأدوار اللي قدمتها، أنا بحب الشخصية الفرعونية وكنت أحب أقدمها عشان رقبتي طويلة زي رقبتها، وأنا بحب نفرتيتي وحاطة صورتها عندي".