بالفيديو - إنجي المقدّم تكشف رأيها في المشاهد الساخنة

القاهرة – "لها" 10 فبراير 2023

خلال استضافتها في برنامج "حبر سرّي" الذي تقدّمه الإعلامية أسما إبراهيم على قناة "القاهرة والناس"، كشفت الفنانة إنجي المقدّم عن الخطوط الحمراء في حياتها، وأبدت رأيها في مشاهد القُبلات واللقطات الساخنة.

وقالت المقدّم: "اختياراتي الفنية فيها خطوط حمراء لأن تكويني الشخصي مش هيخلّيني أعمل حاجات معينة بس دايماً ما بقفلش الباب وأخلّيه مفتوح وعلى حسب إحساسي ورؤية أبعاد الدور أقبله أو أرفضه".

وأضافت: "لو جالي دور فيه قبلات ومايوهات بيكيني ومشاهد ساخنة هرفضه. أنا برفض المشاهد الساخنة في المطلق وبحب أقرأ وأشوف سر المشهد ورؤية المخرج وأبعاد الدور".

وعن تصريحات بعض الفنانين بأن الفن حرام، علّقت إنجي المقدم بالقول: "دي حرية شخصية وما بزعلش من اللي بيقولوا كدا، ومش بعتبره إهانة وكل واحد حر في رأيه".

وعن رأيها بدور منى زكي في فيلم "أصحاب ولا أعز"، قالت إنجي إنها لم ترَ أي جرأة في المشهد الذي قدّمته منى في الفيلم، والذي تعرّضت بسببه للعديد من الانتقادات وقت عرضه. وأضافت: "أنا مشوفتش أي جرأة في المشهد بتاع منى زكي في فيلم "أصحاب ولا أعز"، والفكرة الناس كانت مستغرباها، ولكن مفيش أي جرأة، لكن الفكرة خضتنا ومنى ممثلة محترفة وموهوبة".

وأوضحت أن الموهبة التي تمتلكها منى زكي تجعلها تخوض أي تجربة عمل جديدة، قائلةً: "فكرة "أصحاب ولا أعز" خضّت الناس، وفي ناس بتحب تزيّط في الزيطة وتهاجم وخلاص...".

وأشارت إنجي المقدم إلى أنها تريد أن تقدّم أعمالاً جيدة وتُظهر موهبتها، بالقول: "في الأول كنت بشتغل عملين وتلاتة مع بعض وكنت عايزة أشتغل وأبيّن موهبتي، ودلوقتي ببقى عايزة أعمل الحاجة بمزاج ومش بجري ورا إني أشتغل أكتر من أني بجري ورا الدور اللي يقدّمني بشكل جديد ويكون في إضافة".