مي سليم: لا أقاطع الزواج... والعمل ليس الأهم في حياتي

القاهرة – "لها" 15 مارس 2023

كشفت الفنانة مي سليم أنها لم تقاطع فكرة الزواج ومستعدة لخوض التجربة مرة أخرى، مؤكدةً أن الفن لا يتعارض مع الزواج وعندما تدخل في علاقة عاطفية فستعلن عنها للجمهور.

وقالت مي في تصريحات صحافية: "أنا معنديش مانع أتجوز تاني، بالعكس لو فيه أي علاقة عاطفية هاعلن والناس هتتبسط ليا ومش هخبي، ومفيش حاجة اسمها الشغل أهم من الجواز ومفيش تعارض بينهم، وفيه رجالة أقوياء وعندهم شخصية وبيقدّروا الست وبيحبّوا الست اللي بتشتغل والناجحة وبيحبّوا يشوفوا نجاحها ومش كل الناس زي بعض".

وعن شخصيتها في مسلسل "تلت التلاتة" من بطولة غادة عبد الرازق، والمقرر عرضه في الموسم الرمضاني 2023، قالت مي سليم: "أنا الفترة دي بعمل شخصيات بعيدة عني تماماً وعكس شخصيتي الحقيقية، وبجسد في "تلت التلاتة" شخصية واحدة عملية ومش بتهتم بعواطفها ومرت بأزمات كتير في حياتها كونت الشخصية دي وبقيت شايفة إن من حقها تستغل كل شيء لمصلحتها، والشخصية أكيد هتتهاجم ولكن ممكن ناس تتعاطف معاها برضو".

يُذكر أن مسلسل "تلت التلاتة" هو التعاون الثاني بين مي سليم وغادة عبد الرازق بعد مسلسل "لحم غزال" الذي عُرض العام قبل الماضي، ويضم عدداً من الفنانين، أبرزهم: محمد القس، ليلى أحمد زاهر، مصطفى درويش، أحمد مجدي، إسلام فوزي، صلاح عبد الله ونجوى فؤاد، وهو من تأليف هبة الحسيني، وإخراج حسن صالح، وتدور أحداثه في إطار من الدراما والتشويق.