بالفيديو - تقليد شيرين عبد الوهاب في برنامج خليجي يثير غضب مدير أعمالها: "ضرب تاني"

12 أبريل 2023

قلّد فريق برنامج "استديو 23" النجمة شيرين عبد الوهاب في حلقة أثارت جدلاً واسعاً عبر شبكات التواصل الاجتماعي، بخاصة أن مدير أعمال الفنانة المصرية عبّر عن غضبه وقرر اللجوء الى القانون.

وفي التفاصيل، قلّدت ريما عبدالله شخصية شيرين وهي تؤدي أغنيتها "جرح تاني"، ولكن مع تعديل العنوان إلى "ضرب تاني".

وجاء في كلمات الأغنية: "ضرب تاني، هو قلبي لسا طاب من الأولاني، أروحلو تاني، هو قلبي ينسى ضربو الأولاني، وقعت مرة وقمت، من السرير تاني، ضربني مرة وقلت، ضرب الحبيب غالي، من النهارده، مافيش إدمان، مافيش ألوان، من النهارده، شرب مافيش دا كمان، مافيش يا زمان، من النهارده مافيش قعدات، مافيش أصحاب، من النهارده مافيش إدمان، مافيش أصحاب، والله يعوّض عالأيام وعالليالي". وينتهي المقطع بقدوم مقلّد شخصية زوجها حسام حبيب ليجلس بجانبها ويمسك بيدها ويهربا معاً.


وغرّد إيهاب صالح مدير أعمال شيرين من خلال حسابه في موقع "تويتر" قائلاً: "اللي هقولوا ده رأي شخصي: عيب جداً على قناة محترمة زي MBC ان يطلع حاجة زي كده على فنانة كبيرة وعظيمة زي شيرين، وده تنمّر وقلة أدب"، وأضاف: "وبصفتي مدير أعمالها فأكيد هناخد الإجراء اللازم على طول!".

ويقدّم ""استديو 23" نخبة من نجوم الكوميديا في السعودية ودول الخليج في عملٍ يتضمن مزيجاً من المشاهد التمثيلية والغنائية، إضافة إلى فقرة التقليد التي حققت حضوراً عالمياً في الموسم الماضي إثر تقليد بعض الشخصيات العالمية المعروفة. وهو من بطولة: حبيب الحبيب، خالد المظفر، عبدالعزيز النصار، ريم عبدالله، ماجد المطرب، خالد الفراج، وآخرين.