رامي جمال يكشف سراً غريباً عن إحدى أغانيه

القاهرة – "لها" 25 أبريل 2023

كشف الفنان رامي جمال من خلال منشور عبر حسابه الخاص في "إنستغرام" عن موقف حصل له مع واحد من جمهوره بسبب أغنيته الجديدة "لحظة بعادك".

ونشر رامي صورة لرسالة وصلته من أحد معجبيه، يؤكد فيها أنه صالح زوجته وعاد إليها بعد ثلاث سنوات من الانفصال بسبب الأغنية، التي تم طرحها قبل يومين فقط على موقع "يوتيوب"، وهي من كلمات حسام سعيد وألحان محمود أنور وتوزيع موسيقي محمد مجدي.

وعلّق رامي على الرسالة قائلاً: "لحظة بعادك... إمبارح قبل ما أنام جتلي الرساله دي وفرّحتني جداً وعاوز أقول حاجة من واقع حياتنا الدنيا متعاشة مرة واحدة متفرطوش في اللي بتحبوهم بسهولة إحنا للأسف جيل بيشوف الانفصال والطلاق سهل رغم إننا اتربينا في بيوت كان بيحصل فيها مشاكل أكيد لكن كانوا أهالينا متمسكين إن البيوت دي ما تتهدّش بسهولة".

وأضاف: "مشاكل الحياه كتير لكن متخلّوش الأفلام والمسلسلات وحكاوي الناس تخليكم تطلبوا أو تستنوا من اللي بتحبوهم كل حاجة وما تعلّوش سقف توقعاتكم إحنا اتعلّمنا إن البيوت تتهدّ على العرض والكرامة فقط لكن خلافات الدنيا العادية لا ما تفتكروش إن في حد حياته كامله زي ما بتشوفوها على إنستغرام والمسلسلات والأفلام... لو كل واحد وواحدة اتهيألهم إن الانفصال هيخليكم بكره تعيشوا بحرّية وتلاقوا فرص وشركاء أحسن هتضيعوا من إيديكم ناس احتمال كبير ما تتعوّضش".

واختتم رامي جمال منشوره قائلاً: "أخيراً إحنا عايشين مرة واحدة ف سامحوا وحبّوا وفوتوا لبعض وامسكوا في حبايبكم، وأخيراً محدّش عايش حياتك ف وأنت بتحكي لحد عن مشكلتك مع شريكك خلّيك واثق إن رأيه وحياته مش قاعدة لازم تكون صح... أخيراً إيه رأيكم في أغنية "لحظة بعادك"؟".

يُذكر أن آخر أعمال رامي جمال، أغنية "عاملة إيه" التي طرحها عبر قناته الرسمية في "يوتيوب"، وهي من كلمات أحمد العزب وألحان أحمد العدل.